Juridisch Administratief Medewerker

Gemeente Wageningen

Markt 22, 6701 CZ Wageningen, Nederland

Sluit over 4 dagen
75 16 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

26 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor de bezwarencommissie Algemene Zaken en bezwarencommissie Sociale en Maatschappelijke Zaken zoeken wij een juridisch administratieve medewerker die beide secretarissen ondersteunt. Daarnaast zoeken wij iemand die ondersteuning biedt aan het team Juridische Zaken, met name ondersteuning bij verzekeringen en aansprakelijkheden.

Taken en verantwoordelijkheden
Als juridische administratief medewerker houd jij je bezig met de juridisch administratieve ondersteuning van de secretarissen bezwarencommissies en andere juridisch administratieve ondersteuning van het team juridische zaken.

  • Je zorgt voor de agendering en correspondentie;

  • Je neemt deel aan de vergaderingen en hoorzittingen die gemiddeld een keer per 3 weken plaatsvinden. De bezwarencommissie Algemene Zaken vergadert op maandagavond. De bezwarencommissie Sociale en Maatschappelijke zaken vergadert op woensdagmiddag of donderdagmiddag;

  • Je stelt (concept) verslagen van de hoorzittingen op;

  • Je bewaakt de voortgang en afhandeling van bezwaarschriften binnen de wettelijke termijnen van de Algemene wet bestuursrecht;

  • Als er ruimte is, dan ondersteun je de juridisch adviseurs bij hun taken, meer in het bijzonder ondersteuning bij verzekeringen en aansprakelijkheden.

Als juridisch administratief medewerker werk je binnen de afdeling Bedrijfsvoering. Binnen deze afdeling zijn ongeveer 75 professionals werkzaam. Je kunt hierbij denken aan de vakgebieden: Juridisch advies, Financiën, Informatisering & Automatisering, Inkoop en P&O.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare administratieve opleiding op mbo 4 niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch administratief medewerker binnen een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare kennis van de algemene wet bestuursrecht, ruimtelijke ordening, de ogmevingswet, drank- en horeca wet, APV, wegenverkeeswet, participatiewet, jeugdwet en WMO 2015 (benoem dit duidelijk en concreet in het cv);

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde administratieve opleiding op hbo bachelor (10 punten);

  • Een maximum uurtarief van €75 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee (25 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch administratief medewerker binnen een gemeente (50 punten);

  • Een door de kandidaat zelfgeschreven motivatiebrief, waarin hij/zij de werkervaring ten opzichte van de opdracht onderbouwd (15 punten).

Competenties

  • Je bent in staat om onder tijdsdruk goed en collegiaal te presteren;

  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en beschikt over zeer goede schriftelijk uitdrukkingsvaardigheden (in Wageningen gebruiken we zoveel mogelijk Klare Taal);

  • Je bent in staat helder en overtuigend te communiceren op verschillende niveaus;

  • Je bent iemand die denkt vanuit de bedoeling, waarbij de inwoner centraal staat;

  • Je werkt graag samen en vindt het leuk om bij andere collegas bij te springen;

  • Je bent aanspreekbaar en durft anderen ook aan te spreken.

Organisatie en team

Wageningen is al jarenlang een van de beste overheidsorganisaties! Wageningen is de stad van de vrijheid met een sociaal gezicht en trotse inwoners. Typerend voor de werkcultuur is het eigenzinnige karakter en het werken vanuit het hart. Wageningen bied je een omgeving waar je je werk met plezier kunt doen. Binnen de organisatie wordt veel gedaan aan vitaliteit en duurzaamheid. Bij ons krijg je de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen. Of je nu nieuwe ideeën hebt voor een duurzamer beheer van de buitenruimte, of actief mee wilt denken over hoe we onze wijken nog mooier maken: jouw bijdrage doet ertoe. Kom werken in Wageningen, waar vrijheid en betrokkenheid samenkomen.

Wageningen is een mooie unieke stad met een internationaal karakter. Als City of Life Sciences werkt Wageningen volop aan de kwaliteit van leven. Denk bijvoorbeeld aan innovaties op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaamheid. Wageningen is ook Stad der Bevrijding! Elk jaar wordt dit groots herdacht en gevierd op 4 en 5 mei.

Werken bij de gemeente Wageningen? Dat vraagt wat van jou, maar daar krijg je ook heel veel voor terug. Je krijgt ruimte om te innoveren en kan meebouwen aan een organisatie die gaat werken met zelforganiserende teams. Samen met de collega’s in je team sta je voor de afgesproken resultaten en kwaliteit. Of het nu gaat om onze dienstverlening of om het maken van plannen, de inwoner staat centraal. We denken dat we dit beter kunnen bereiken door medewerkers meer zelfstandigheid en verantwoordelijkheid te geven.

Dit alles in een uniek gebouw midden in Wageningen! Voor de gemeente Wageningen staat plezier in je werk centraal.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 4 september 2025 rond 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 september 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ja 
Is hybride werken mogelijk: woensdag en donderdag en een aantal maandagavonden 

Overige informatie   

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Eigen laptop, telefoon 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur