Grondzaken en Rentmeester

Gemeente Wageningen

Markt 22, 6701 CZ Wageningen, Nederland

Sluit over 4 dagen
140 16 tot 20 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

17 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

De opdracht betreft grondzaken en rentmeester werkzaamheden voor 16-20 uur in de week voor een periode tot 31/12 met optie tot beperkte verlenging. De werkzaamheden worden op dit moment al extern uitgevoerd.

Werkzaamheden:

  • grondverwerving ten behoeve van o.a. het transformatiegebied, de zogenaamde noordelijke ecologische verbindingszone, woningbouwopgave(n). De rentmeester is verantwoordelijk voor het gehele aankoopproces. Van initiële gesprekken tot en met notariële afwikkeling.

  • begeleiding van de pachtontbindingsprocedure in het kader van realisatie van nieuwe natuur;

  • het inzetten en uitvoering geven aan de grondbeleidsinstrumenten, zoals vestiging voorkeursrecht en onteigening;

  • advisering van en draagt actief bij aan de duurzaamheidsopgave ten aanzien van nestcongestie (plaatsing MSR-en) en verzorgt de contractering en notariële afwikkeling.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Uiterlijk beschikbaar per 3 november 2025 voor 16 tot 20 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als rentmeester;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als rensmeester;

  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met de Wageningse situatie;

  • Een maximum uurtarief van 140,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);

  • Klantgericht;

  • Samenwerken;

  • Onderhandelingsvaardigheden;

  • Nauwkeurig.

Organisatie en team

Wageningen is al jarenlang een van de beste overheidsorganisaties! Wageningen is de stad van de vrijheid met een sociaal gezicht en trotse inwoners. Typerend voor de werkcultuur is het eigenzinnige karakter en het werken vanuit het hart. Wageningen bied je een omgeving waar je je werk met plezier kunt doen. Binnen de organisatie wordt veel gedaan aan vitaliteit en duurzaamheid. Bij ons krijg je de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen. Of je nu nieuwe ideeen hebt voor een duurzamer beheer van de buitenruimte, of actief mee wilt denken over hoe we onze wijken nog mooier maken: jouw bijdrage doet ertoe. Kom werken in Wageningen, waar vrijheid en betrokkenheid samenkomen.

Gespreksinformatie

Planning

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 24 oktober 2025.

  • De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 23 oktober 2025 bericht.

  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Selectieproces

  • Stap 1 & 2: Beoordeling cv's op minimum- en gunningscriteria door de broker.

  • Stap 3: De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de door de broker geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties.

  • Stap 4: Selectiegesprek. In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het profiel (met name op de competenties). Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal 

De functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands;

  • Minimaal 2 referenties;

  • Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Algemene informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van een eigen laptop.

Procedure informatie

  • Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 20 oktober 2025, 09:00 uur.

  • De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 21 oktober 2025 gepubliceerd op de website van de externe administratieve broker.

  • De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 22 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur