Allround medewerker Burgerzaken

Harlingerweg 18, 8801 PA Franeker, Nederland

Sluit over 7 dagen
90 32 uur per week Friesland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

4 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor het team Burgerzaken zijn wij op zoek naar een tijdelijke, ervaren Allround Medewerker Burgerzaken. In deze rol ligt de nadruk op werkzaamheden binnen de BRP (Basisregistratie Personen) met specifieke aandacht voor aanvraag briefadres en adresonderzoek.

Team Burgerzaken werkt gericht samen om de klant centraal te zetten. Onze dienstverlening wordt bepaald door de vraag van de klant. De afdeling Publiekscentrum is de ingang voor vragen van inwoners, ondernemers en instellingen. Publiekscentrum bestaat uit de teams burgerzaken, telefonie/servicebalie en communicatie.

Als team Burgerzaken zijn we volop in ontwikkeling met het team van de toekomst. We hebben een toekomstvisie voor Burgerzaken waarbij we streven naar optimale dienstverlening voor onze inwoners.

De toekomst in een notendop:

  • Digitaal waar het kan, maar persoonlijk waar het moet

  • Een belangrijke rol voor Burgerzaken bij het vaststellen van identiteiten

  • Vakmanschap en hostmanship zijn essentieel in de toekomst

  • We denken niet van binnen naar buiten, maar van buiten naar binnen

Verantwoordelijkheden:

  • Voert zelfstandig en accuraat werkzaamheden uit binnen de Burgerlijke Stand en BRP;

  • Beoordeelt buitenlandse brondocumenten op juistheid, echtheid en rechtsgeldigheid;

  • Is vraagbaak voor collega’s bij complexe casuïstiek en fungeert als inhoudelijk expert.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe;

  • Je hebt een MBO werk- en denkniveau (niveau 4);

  • Je hebt een afgerond NLQF4 diploma of een vergelijkbare opleiding BA-BZ of MLO-BZ;

  • Je hebt aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 70 %
Gewicht van prijs: 30 %

Wensen

  • Je hebt ervaring met de Centric applicaties;

  • Je bent flexibel en hebt een stressbestendige persoonlijkheid;

  • Je werkt zorgvuldig en bent oplossingsgericht;

  • Je kan met jouw nieuwsgierige, behulpzame karakter en respectvolle benadering het gewenste vertrouwen uitstralen naar zowel onze inwoners als naar jouw collega’s.

Competenties

In totaal zijn er 5 (vijf) competenties. De Externe kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren.

  • initiatief

  • stressbestendig

  • doener

  • stevig

  • communicatief vaardig

Organisatie en team

Voor het team Burgerzaken zijn wij op zoek naar een tijdelijke, ervaren Allround Medewerker Burgerzaken. In deze rol ligt de nadruk op werkzaamheden binnen de BRP (Basisregistratie Personen) met specifieke aandacht voor aanvraag briefadres en adresonderzoek.

Team Burgerzaken werkt gericht samen om de klant centraal te zetten. Onze dienstverlening wordt bepaald door de vraag van de klant. De afdeling Publiekscentrum is de ingang voor vragen van inwoners, ondernemers en instellingen. Publiekscentrum bestaat uit de teams burgerzaken, telefonie/servicebalie en communicatie.

Als team Burgerzaken zijn we volop in ontwikkeling met het team van de toekomst. We hebben een toekomstvisie voor Burgerzaken waarbij we streven naar optimale dienstverlening voor onze inwoners.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja

Uurtarief
Minimaal: € 75,00
Maximaal: € 90,00

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf z.s.m. voor de duur van 6 maanden voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Opleidingen en diploma's
Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient een kopie diploma en/of certificaat te worden toegevoegd aan de aanvraag. Kunnen Externen dit niet aantonen (op het moment dat hierom wordt gevraagd), dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Referenties
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de Externe in aanmerking komt voor een interview.

Geheimhoudingsverklaring
Is van toepassing op alle verkregen informatie gedurende het verblijf bij Gemeente Waadhoeke.

VOG
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat gedrag van de Externe in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving.  Voor aanvang van de opdracht dient er een VOG te worden overlegd. Kunnen Externen dit niet aantonen, dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Tarieven
De overeengekomen uurtarieven staan vast voor de duur van de overeenkomst (inclusief alle verlengingen), zijn in euro’s, omvatten alle belastingen (maar exclusief BTW) en betreffen de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten en de kosten van de verpakking.

Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer niet voor vergoeding in aanmerking komen. De opgegeven prijs dient marktconform en reëel te zijn. Marktconform en reëel houdt in dat Leveranciers eerlijke, kostendekkende en in de markt gebruikelijke prijzen dienen op te geven, als basis voor een gezonde Inhuuropdracht. Het doel hiervan is te voorkomen dat prijzen worden ontvangen die te veel afwijken van hetgeen in de markt gebruikelijk is, welke enerzijds de gunningsmethodiek negatief beïnvloeden en anderzijds praktisch niet toepasbaar zijn.

Faciliteiten
De leverancier verleend de nodige faciliteiten aan de Externe wanneer dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van de opdracht. Te denken valt aan het beschikbaar stellen van een telefoon. Een laptop wordt ter beschikking gesteld door gemeente Waadhoeke.

Let op:
Deze opdracht is niet beschikbaar voor ZZP'ers vanwege de regelgeving rondom de Wet DBA. We kunnen alleen kandidaten overwegen die via een detacheringsbureau werken (in loondienst).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur