Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Utrecht
Logo van Gemeente Utrecht

Interim Manager Business Control Vastgoed

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 dec 2026

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

15 nov 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 28

Omschrijving

Korte beschrijving speelveld

Utrecht heeft jou nodig!

VGU is de eigenaar van het Vastgoed van de gemeente. Om je heen kijkend in de stad zie je het vastgoed waar jouw adviezen als Interim Manager Business Control straks aan bijdragen. Het bezit loopt uiteen van scholen tot zwembaden, van de grootste fietsenstalling ter wereld tot de Domtoren en ruim 1.000 gebouwen daar tussenin. De financiële waarde is meer dan 1,4 miljard euro, echter vertegenwoordigen deze panden ook een enorme maatschappelijke waarde.
Je ben onderdeel van het team Business Control Vastgoed. In dit team werken collega's vanuit verschillende vakdisciplines: Financial Control, Project Control en Business Control. Vanuit deze rol rapporteer je aan de manager Business Control en neem je hem waar bij zijn afwezigheid.
In deze opdracht zorg je ervoor dat je met het team, in samenwerking met de rest van de afdeling, de jaarrekening, de 1e bestuursrapportage, de MT rapportage en de VJN worden opgeleverd.

Opdrachtomschrijving (de taken):

  • Vervangen van de Manager Business Control tijdens diens ouderschapsverlof (4 weken)
  • Verantwoordelijk voor het opleveren van alle gevraagde documenten en onderbouwingen die VGU in het kader van de a.s. P&C cyclus moet aanleveren, in samenwerking met het team business control. Dit betreft de volgende producten;
    • De jaarrekening
    • De VJN
    • De 1e Bestuursrapportage (BeRap)
    • De MT Rapportage over 2025
  • Voor deze producten het eerste aanspreekpunt voor de VGU vanuit zowel het Concern als vanuit het team businesscontrol.

Resultaat van de opdracht

Wanneer is deze opdracht succesvol voltooid?

Deze opdracht kan worden afgerond als de voorgenoemde P&C producten zijn opgeleverd en de huidige manager control terug is van ouderschapsverlof.

Eisen

  • Wo opleiding afgerond
  • Minimaal 7 jaar werkervaring als controller
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als controller bij een gemeente, bij voorkeur bij een grote gemeente
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als leidinggevende
  • Werkervaring binnen een vastgoedorganisatie

Wensen en competenties

Competenties

  • Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Organisatie en team

VGU is de eigenaar van het Vastgoed van de gemeente. Om je heen kijkend in de stad zie je het vastgoed waar jouw adviezen als Interim Manager Business Control straks aan bijdragen. Het bezit loopt uiteen van scholen tot zwembaden, van de grootste fietsenstalling ter wereld tot de Domtoren en ruim 1.000 gebouwen daar tussenin. De financiële waarde is meer dan 1,4 miljard euro, echter vertegenwoordigen deze panden ook een enorme maatschappelijke waarde.
Je ben onderdeel van het team Business Control Vastgoed. In dit team werken collega's vanuit verschillende vakdisciplines: Financial Control, Project Control en Business Control. Vanuit deze rol rapporteer je aan de manager Business Control en neem je hem waar bij zijn afwezigheid.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo'n inclusief mogelijke organisatie te zijn.

Gespreksinformatie

Goed om te weten:

Gesprekken worden gepland in de loop van de week van 24 november. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Hybride werken is deels mogelijk: aanwezigheid op kantoor is drie dagen per week, met de dinsdag als vaste kantoordag.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur