Begindatum:
1 dec 2026Einddatum:
31 mrt 2026Publicatiedatum:
15 nov 2025Utrecht heeft jou nodig!
VGU is de eigenaar van het Vastgoed van de gemeente. Om je heen kijkend in de stad zie je het vastgoed waar jouw adviezen als Interim Manager Business Control straks aan bijdragen. Het bezit loopt uiteen van scholen tot zwembaden, van de grootste fietsenstalling ter wereld tot de Domtoren en ruim 1.000 gebouwen daar tussenin. De financiële waarde is meer dan 1,4 miljard euro, echter vertegenwoordigen deze panden ook een enorme maatschappelijke waarde.
Je ben onderdeel van het team Business Control Vastgoed. In dit team werken collega's vanuit verschillende vakdisciplines: Financial Control, Project Control en Business Control. Vanuit deze rol rapporteer je aan de manager Business Control en neem je hem waar bij zijn afwezigheid.
In deze opdracht zorg je ervoor dat je met het team, in samenwerking met de rest van de afdeling, de jaarrekening, de 1e bestuursrapportage, de MT rapportage en de VJN worden opgeleverd.
Wanneer is deze opdracht succesvol voltooid?
Deze opdracht kan worden afgerond als de voorgenoemde P&C producten zijn opgeleverd en de huidige manager control terug is van ouderschapsverlof.
VGU is de eigenaar van het Vastgoed van de gemeente. Om je heen kijkend in de stad zie je het vastgoed waar jouw adviezen als Interim Manager Business Control straks aan bijdragen. Het bezit loopt uiteen van scholen tot zwembaden, van de grootste fietsenstalling ter wereld tot de Domtoren en ruim 1.000 gebouwen daar tussenin. De financiële waarde is meer dan 1,4 miljard euro, echter vertegenwoordigen deze panden ook een enorme maatschappelijke waarde.
Je ben onderdeel van het team Business Control Vastgoed. In dit team werken collega's vanuit verschillende vakdisciplines: Financial Control, Project Control en Business Control. Vanuit deze rol rapporteer je aan de manager Business Control en neem je hem waar bij zijn afwezigheid.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo'n inclusief mogelijke organisatie te zijn.
Gesprekken worden gepland in de loop van de week van 24 november. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Hybride werken is deels mogelijk: aanwezigheid op kantoor is drie dagen per week, met de dinsdag als vaste kantoordag.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.
