Begindatum:
4 dec 2023Einddatum:
4 aug 2024Publicatiedatum:
4 nov 2025Utrecht heeft jou nodig!
De gemeente Utrecht zoekt een Adviseur Bestuurlijke Zaken voor de Staf Zorg en Welzijn, binnen de afdeling Sociale Basis. Als Adviseur Bestuurlijke Zaken verbind je bestuur en organisatie in het hart van het sociaal domein. Jij zorgt dat de bestuursvoorstellen en besluitvormingsprocessen voor de Staf Zorg en Welzijn goed verlopen. Met een scherp oog voor ontwikkelingen in de politiek, samenhang van beleid, en besluitvormingsprocessen -werk je samen met de wethouder, de afdelings/teammanager en collega's binnen de gemeente.
In deze opdracht vervul je de rol bij de afdeling Sociale Basis, binnen team Samenleving, en werk je samen met 23 collega's. De afdeling bestaat uit 64 gedreven professionals. Er heerst een hoge betrokkenheid bij de stad.
Wanneer is deze opdracht succesvol voltooid?
Tijdelijk waarnemen van de rol ABZ’er todat helder is hoe de rol van Adviseur Bestuurlijke Zaken vanaf komend jaar wordt gepositioneerd en de gedane werkzaamheden zijn geborgd.
De gemeente Utrecht zoekt een Adviseur Bestuurlijke Zaken voor de Staf Zorg en Welzijn, binnen de afdeling Sociale Basis. In deze opdracht vervul je de rol bij de afdeling Sociale Basis, binnen team Samenleving, en werk je samen met 23 collega's. De afdeling bestaat uit 64 gedreven professionals. Er heerst een hoge betrokkenheid bij de stad.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo'n inclusief mogelijke organisatie te zijn.
Gesprekken zijn gepland op 20 november. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Uren toelichting: in principe zal deze opdracht gedaan worden voor 24 uur per week gemiddeld. De kans bestaat dat er in sommige fases van de opdracht meer uren gemaakt moeten worden, tot maximaal 32 uur per week gemiddeld. Dit zal in overleg zijn. Bij een mogelijke verlenging zullen we ook rekeninghouden met het aantal uren in combinatie met de wet DBA.
Hybride werken is mogelijk, maar maan- en dinsdagen zijn vaste kantoordagen ivm de stafoverleggen met de wethouder.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Er loopt op dit moment een interne sollicitatieprocedure dat invloed kan hebben op de uitkomst van deze tender.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Het is mogelijk om na deze opdracht in gesprek te gaan om in dienst komen.
Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.