Gebiedsteammedewerker Jeugd

gemeente Súdwest-Fryslân

Marktstraat 15, 8601 CR Sneek, Nederland

Sluit over 6 dagen
90 28 -36 uur Friesland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

24 sept 2025

Omschrijving

Als medewerker gebiedsteam met specialisme jeugd maak jij in kleine en grote crisissituaties rondom opvoeding en ontwikkeling het verschil voor kinderen en ouders. 

Je voert gesprekken met kinderen en ouders en biedt een luisterend oor, vraagt goed door en bepaalt op basis daarvan welke ondersteuning geboden kan worden. Samen zoek je naar passende oplossingen. Het is jouw rol om te signaleren, informeren, adviseren, consulteren en ouders, kinderen en het netwerk bij te staan. Niet altijd eenvoudig, want soms schuilt er achter de hulpvraag een meervoudige problematiek en is een doorverwijzing of multidisciplinaire aanpak nodig. In dat geval coördineer en organiseer jij de hulpverlening en zorg je voor de verbinding en doorverwijzing naar andere jeugdhulpaanbieders of instanties als Veilig Thuis en de Raad voor de Kinderbescherming.

Als gebiedsteammedewerker met expertise jeugd:   

  • Pak je meldingen op van de werkvoorraad en ga je op huisbezoek om de vraag van de inwoner te onderzoeken. Je neemt hierbij de benodigde tijd om te onderzoeken en beoordelen wat de inwoner nodig heeft. Daarbij kijk je naar alle leefgebieden in samenhang.

  • Ondersteun je de inwoner en betrokkenen bij het opstellen van het plan met helder te behalen resultaten en geeft daarbij duidelijk de ruimte en de kaders aan.

  • Zie je de inwoner als expert van zijn eigen situatie en als eigenaar en regiehouder. Indien nodig regel je de toegang tot een maatschappelijke voorziening en voer je (proces)regie op de uitvoering van het plan wanneer een inwoner dat zelf (tijdelijk) niet kan.

  • Motiveer je de directe omgeving van de inwoner / het gezin bij het realiseren van een passende oplossing en benut je hun kwaliteit en kunde.

  • Toets je samen met de inwoner of de gewenste zorg en kwaliteit worden geleverd. Als dat niet zo is, ga je in overleg met de aanbieder(s) om te bepalen of er actie nodig is.

  • Ben je in staat te interveniëren bij een crisissituatie.

  • Ben je gericht op preventie en het terugdringen van specialistische hulp. Je bent gewend te werken met het voorliggend veld.

  • Draag je zorg voor tijdige, juiste en leesbare rapportages en gegevensverwerking.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe;

  • Een afgeronde HBO opleiding Social Work of vergelijkbare relevante opleiding;

  • Kennis van de Jeugdwet;

  • In bezit van een SKJ-registratie.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Wensen

  • Ervaring met Gidso;
    Gewicht: 20 %

  • Het is een pré als de kandidaat minimaal 1 jaar ervaring heeft in een vergelijkbaar team. Kandidaat heeft ervaring met het toewijzen van voorzieningen en met regievoering jeugd. Termen zoals OTS, meldcode en gesloten plaatsingen zijn bekend;
    Gewicht: 40 %

  • kandidaat heeft eerder gewerkt als gebiedsteammedewerker binnen gemeentelijke organisatie.
    Gewicht: 40 %

Competenties

  • Coachen

  • Aanpassingsvermogen

  • Samenwerken

  • Creativiteit en durf

  • Resultaatgerichtheid

Organisatie en team

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 t/m 1 april 2026 na de startdatum voor 28 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

Gespreksinformatie

Als Inschrijver in de top 2 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview.  Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Daarnaast wordt tijdens het gesprek getoetst in welke mate:

  • de kandidaat over de communicatieve eigenschappen blijkt te beschikken die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht;

  • De kandidaat over de relevante vakinhoudelijke kennis blijkt te beschikken;

  • De kandidaat zijn of haar visie op de opdrachtuitvoering overtuigend verwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Openstelling opdracht
Het kan zij dat een opdracht korter openstaat dan de wettelijke termijn van 10 dagen. Wij doen dit om sneller en accurater te kunnen acteren op de krappe arbeidsmarkt. Zo hopen we te voorkomen dat biedingen worden ingetrokken of kandidaten niet meer beschikbaar zijn op het moment van terugkoppelen. Mocht u hier bezwaar tegen hebben, dan kun u dat in de vragenperiode kenbaar maken door dit aan te geven via de vragenmogelijkheid. Dan verlengen wij de periode naar 10 dagen.

SROI
Indien de totale opdrachtwaarde van de opdracht  (al dan niet na verlenging) boven € 100.000,- uitkomt, dan is bieder verplicht om social return (2%) over de gehele opdracht toe te passen. Voor meer informatie zie https://sudwestfryslan.nl/onderwerp/infosocialreturn of de bijlage bij deze uitvraag.

Hybride werken
Bij Súdwest-Fryslân werken we waar we nodig zijn. Heb je afspraken waarbij je fysiek bij aanwezig moet zijn, dan ben je op kantoor. Heb je geen verplichtingen op kantoor en leent de functie zich voor thuiswerken, dan kun je thuis werken. 

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 t/m 1 april 2026 na de startdatum voor 28 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur