Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Staphorst
Logo van Gemeente Staphorst

Projectleider Civiele Techniek

Binnenweg 26, 7951 DE Staphorst, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

max. 20

Publicatiedatum:

19 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren max. 20
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De opdracht omvat het voorbereiden en uitvoeren van civiele projecten.

Werkzaamheden:

  • Het houden van toezicht en directievoering op de in uitvoering zijnde projecten;
  • Budgetbewaking.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag (geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking, uitvoering onder direct toezicht en leiding van de gemeente Staphorst, inschrijver mag geen ZZP-er zijn).
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO+ niveau.
  • Minimaal 6 jaar aantoonbaar werkervaring als projectleider op het gebied van civiele techniek.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider Civiel bij een gemeente.
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding en certificaat VCA vol.
  • CV mag maximaal 5 pagina's zijn.
  • CV moet opgesteld zijn in het Nederlands.
  • Minimaal 2 referenties.
  • Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
  • Geheimhoudingsverklaring is vereist.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • De professional(s) die worden uitgenodigd voor een gesprek, zullen een assessment laten uitvoeren door de opdrachtgever.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider Civiel bij een gemeente (dit levert 40 punten op in de selectie).
  • Aantoonbare werkervaring met UAV, SKK ramingen en RAW-systematiek (dit levert 50 punten op in de selectie).
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider (dit levert 10 punten op in de selectie).

Competenties

  • Besluitvaardigheid.
  • Conflicthantering.
  • Kwaliteitsbewustzijn.
  • Organiseren van eigen werk.
  • Plannen en organiseren.
  • Kwaliteitsbewust.
  • Vakkundigheid en zelfstandigheid.

Organisatie en team

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente. Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Gespreksinformatie

De beoordelingsprocedure bestaat uit de volgende stappen:

  • Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen. De externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de gestelde Vereisten / Knock-outcriteria.
  • Stap 2: Selectie 10 cv's voor de organisatie. De externe administratieve broker beoordeelt de cv's van kandidaten die voldoen aan de minimumeisen op de gunningscriteria en selecteert de 10 best scorende kandidaten. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde cv's op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
  • Stap 4: Selectiegesprek. Tijdens het selectiegesprek, gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie, wordt nader getoetst of kandidaten voldoen aan het profiel, met name op de competenties. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen datum. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk ervoor bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9-10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf.

Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 21 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 25 november 2025 gepubliceerd op de website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw externe administratieve broker account.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr