Begindatum:
1 dec 2025Einddatum:
30 apr 2026Publicatiedatum:
15 okt 2025Als consulent ga je in gesprek met inwoners die een hulpvraag hebben op het gebied van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Je start met een brede vraagverheldering en maakt samen met de inwoner een plan waarbij je de eigen mogelijkheden en het netwerk van de inwoner zoveel mogelijk benut. Je werkt nauw samen met verschillende partijen en voert indien de casuistiek erom vraagt multidisciplinaire overleggen. Omdat je komt te werken in een klein Wmo-team, verwachten wij dat je Wmo-breed inzetbaar bent. Dit houdt in dat je allerlei soorten Wmo-meldingen oppakt zoals hulpmiddelen, huishoudelijke hulp, woningvoorzieningen en begeleiding.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als all round Consulent WMO bij een gemeente
Aantoonbare werkervaring met beschermd wonen binnen WMO
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als all round consulent WMO binnen een gemeente
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met WMO brede meldingen zoals huishoudelijke hulp, woning voorziening en begeleiding
Je hebt een uitstekend luisterend vermogen, maakt oprechte verbinding, toont betrokkenheid en hebt een passie voor het werken met (kwetsbare) mensen
Je beschikt over het vermogen om vraag- en resultaatgericht te werken en durft buiten de gebaande paden te treden
Je beschikt over voldoende reflectievermogen en daarnaast ben je leergierig en sta je open voor feedback van collegas
Je hebt ervaring met de doelgroep en in het oppakken van meervoudige en complexe casuïstiek
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.
Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.
Een extern administratieve broker beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Een extern administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door een extern administratieve broker. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door een extern administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 17 oktober 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 20 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 21 oktober 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.