Databeheerder wegen, water en riolering

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 9 dagen
105 8-12 Utrecht

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

8 - 12

Publicatiedatum:

15 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Ben jij op zoek naar afwisselend werk waarbij je echt het verschil kunt maken? De gemeente Soest zoekt een databeheerder die verder kijkt. Door proactief te signaleren, problemen op te lossen en de voortgang te bewaken, weet jij visie om te zetten in resultaat. Je speelt een sleutelrol op het gebied van databeheer en draagt bij aan het behalen van onze doelen.
Ben jij de versterking die wij zoeken?

De opdracht bestaat uit de rol van databeheerder wegen, water en riolering.

Werkzaamheden

  • Wekelijks contact met onze wegbeheerder en rioolbeheerder.

  • Verwerken mutaties in Brutis (riool, duiker, infiltratie, afkoppelen, wadi)

  • Bijhouden van asbest houdende kit dossier in Brutis

  • Verwerken van wegmutaties in Greenpoint

  • Verwerken van afkoppelmutaties in de BGT inlooptool

  • Implementeren van riool huisaansluitingen op de website van Soest

  • Ondersteuning bij het opstellen van een SSW Baarn-Soest

  • Het verwerken van KLIC data

  • Het opstellen van strategische (restlevensduur), tactische en operationele planningen;

  • Beoordeling van nieuw aangelegde (oplevering) en bestaande riolering;

  • Het vastleggen van maatregelen;

Je rapporteert aan de wegbeheerder en de rioolbeheerder omtrent voortgang, risicos en onvoorziene situaties.

Je bent een scherpe analist die verzot is op details en die affiniteit heeft met het werken in de buitenruimte, die een betrokken houding heeft en verantwoordelijkheidsgevoel.

Je bent goed georganiseerd.

Je hebt meer dan 10 jaren ervaring binnen de civiele techniek.

Binnen het dynamische team van jong en oud wordt jouw inbreng gewaardeerd. Belangrijk is dat je gewend bent digitaal vanuit huis te werken en verslag te leggen van de werkzaamheden.

Eisen

Vereisten

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als databeheerder

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de rioleringsbeheer

  • Aantoonbare kennis van Brutis en Greenpoint

  • Aantoonbare werkervaring met IBIS, autocad en Mircostation

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding GWSW adviseur

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding Basisopleiding Riolering

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Civiele techniek of Rioleringstechniek (20x punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als databeheerder (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met de SSW systematiek (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de civiele techniek binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de rioleringsbeheer in de afgelopen 10 jaar (15 punten);

  • Uurtarief maximaal €105,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk , werk-werk en fee Flextender (5 punten).


Competenties

  • Teamspeler

  • Enthousiast

  • Communicatief vaardig

  • Oplossingsgericht

  • Overtuigingskracht

  • Gestructureerd

  • Initiatiefrijk

  • Detailist

  • Georganiseerd

Organisatie en team

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie.
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zon 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden. We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collegas, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving. Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die
voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het
bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te
beoordelen door Flextender”.
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor
stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige
kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in
onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
3. Minimaal 2 referenties
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria
worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste twee kandidaten
worden uitgenodigd voor een gesprek via Teams. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd
voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende
kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de
competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de
organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien
geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal
stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste
voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de
opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de
opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van
eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken via Teams met de opdrachtgever zijn gepland op donderdagochtend 6 november 2025 tussen 10:30 en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 november 2025 bericht. De beste twee kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek via Teams.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender

Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende
leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het
    handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

    Meer informatie
    Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 20 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en
    bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 21 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.
    Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de
    procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

    De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 24 oktober 2025, 09:00 uur Tot
    die tijd kunt u reageren.


Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur