Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Informatieregisseur Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 10 dagen
90 30 Noord-Brabant

Begindatum:

15 okt 2025

Einddatum:

14 okt 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

9 sept 2025

Omschrijving

Het Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost (ZVH BNO) is een regionaal samenwerkingsverband van 10 gemeenten, justitie- en zorgpartners. Het Zorg- en Veiligheidshuis is gericht op het voorkomen en verminderen van (ernstige) overlast, geweld, criminaliteit en maatschappelijke onrust en het bieden van perspectief aan burgers op een zo volwaardig mogelijke participatie in de samenleving. Wanneer er sprake is van complexe problematiek en de reguliere inzet van professionals binnen de eigen keten niet meer werkt, kunnen professionals een beroep doen op het ZVH. Zorg- en veiligheidspartners werken, onder eenduidige procesregie van de procesregisseurs aan complexe domein overstijgende zorg- en veiligheidsproblemen. Het ZVH pakt daarom juist die casussen op waarin de verbinding tussen zorg- en strafrechtketen en interventies vanuit de gemeente voorwaarde is voor een succesvolle, duurzame aanpak van (potentieel) crimineel en overlastgevend gedrag. Het ZVH heeft drie taken:1. Regiefunctie: het faciliteren en regisseren van casus overleggen waar complexe casuistiek wordt besproken.2. Adviesfunctie: het functioneren als expertisecentrum voor multidisciplinaire zorg- en veiligheidsproblematiek en vraagbaak voor ketenpartners en professionals.3. Signaalfunctie: het signaleren van relevante trends en ontwikkelingen en (strategisch) adviseren van bestuurders en sleutelpartners. Omdat dit goed te laten verlopen heeft het team verder ondersteuning nodig, zodat er procesregisseurs worden ondersteund.

De taken van een informatieregisseur bestaan uit:

  • Casusbeoordeling: Komt er een casus binnen, dan bespreekt de informatieregiseur de casus met de collegas. Samen wordt bepaald of deze voldoet aan de criteria van het Zorg- en Veiligheidshuis.
  • Regie voeren: Wordt een casus aangenomen, dan voert de informatieregiseur samen met de procesregisseur de regie over het gehele operationele proces. De informatieregiseur verzamelt informatie bij diverse partners en stelt een breed, integraal beeld op van de casus.
  • Samenwerking stimuleren: De informatieregiseur stimuleert de onderlinge samenwerking van de betrokken partners, zodat ze samen tot een integraal beeld en plan komen en een gedragen plan van aanpak komen. Vervolgens coordineert de informatieregiseur de uitvoering van dat plan. De informatieregiseurjaagt aan, remt af en escaleert indien nodig.
  • Privacy waarborgen: De informatieregiseur borgt tijdens het hele werkproces de privacy van de betrokken personen en ziet toe op de rechtmatige uitwisseling van persoonsgegevens. Alle gegevens en processtappen legt de informatieregiseur goed vast zodat de dossiervorming altijd op orde is.
  • Advies: De informatieregiseur adviseert professionals die wordt benaderd. Het kan gaan om het meedenken in een casus, maar ook het adviseren van een aanpak of betrekken van expertise.

Eisen

  • De kandidaat is in het bezit van een Hbo-diploma.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring binnen het zorg en/of het veiligheidsdomein.
  • De kandidaat heeft ruime werkervaring met inhoudelijke verslaglegging.
  • De kandidaat heeft actuele kennis van het zorg- en/of veiligheidsdomein.
  • De kandidaat dient bij start alle werkdagen op de werklocatie aanwezig te zijn om de werkzaamheden uit te voeren.
  • In overleg en op termijn dient de kandidaat minimaal 50% van de werkdagen op de werklocatie aanwezig te zijn om de werkzaamheden uit te voeren.
  • De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een geldige/geen bezwaar Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen.
  • Het bureau / ZZP'er aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft een Hbo-diploma richting social work of integrale veiligheidskunde.
  • De kandidaat heeft ervaring met het werken (in of met) een samenwerkingsverband, kennis van privacywetgeving WGS.

Competenties

  • De kandidaat weet van aanpakken en afstemmen.
  • De kandidaat vindt het leuk om bij te dragen aan het in beeld brengen van complexe cassusen en dit af te stemmen met de procesregisseur.
  • De kandidaat werkt gestructureerd, is analytisch, ziet logische verbanden en weet op een open en objectieve manier vragen te stellen aan de partners.
  • De kandidaat is in staat om meerdere invalshoeken te kunnen overzien en te beschrijven.
  • De kandidaat kan informatie op een beeldende manier verwerken en heeft goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden.
  • De kandidaat is communicatief sterk, zelfstandig, werkt goed samen, kan de onafhankelijkheid van het ZVH waarborgen.
  • De kandidaat heeft affiniteit met complexe problematiek van de doelgroep.
  • De kandidaat heeft affiniteit met complexe samenwerkingsverbanden.

Organisatie en team

Het Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost (ZVH BNO) is een regionaal samenwerkingsverband van 10 gemeenten, justitie- en zorgpartners.

Gespreksinformatie

Met de top 3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.De gesprekken vinden plaats op maandag 29 september 2025 en woensdag 1 oktober 2025 op de locatie van het Zorg- en Veiligheidshuis in 's-Hertogenbosch. De uitnodigingen voor deze gesprekken worden uiterlijk vrijdagmorgen 26 september 2025 verzonden.Graag in de offerte aangeven naar welke datum de voorkeur uit gaat, zodat wij hier mogelijk rekening mee kunnen houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Aantal uren: 28 uur - 32 uur
Werkzaam op het kantoor van het Zorg- en Veiligheidshuis. Optie om op termijn thuis te werken voor maximaal 50% van de tijd.
Dienstencategorie Andere diensten CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur