Projectleider

Vrijthof 10, 5081 CA Hilvarenbeek, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 16 Noord-Brabant

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

12 - 16

Publicatiedatum:

6 sept 2025

Omschrijving

De projectleider is verantwoordelijk voor het ontwerpen, inrichten en implementeren van het Toekomstig SamenZorgTeam volgens het landelijke concept van het Stevig Lokaal Team (zoals beschreven door VNG), passend binnen de lokale context van Hilvarenbeek en in afstemming met regionale en landelijke ontwikkelingen in het sociaal domein.

Kerntaken:

  • Leiden van het project Toekomstig SamenZorgTeam van start tot oplevering (streven 1 januari 2027);

  • Vertalen van landelijke kaders naar een lokaal toepasbaar ontwerp;

  • Ontwikkelen van scenario’s, organisatievormen en het financieel kader;

  • Coördineren van de inrichting van het team: personeel, governance, processen en samenwerking;

  • Leidinggeven aan veranderingsprocessen, inclusief cultuurverandering en leerstructuren;

  • Afstemmen met regionale partners en zorgen voor aansluiting bij het programma Hervorming Sociaal Domein;

  • Bewaken van voortgang, budget en kwaliteit;

  • Opleveren van concrete projectresultaten, waaronder een monitoringsplan en cultuurplan.

Randvoorwaarden

  • Beschikbaarheid tot 1 januari 2027;

  • Werkt nauw samen met programmamanager Hervorming Sociaal Domein en interne projectleden;

  • Inzet 12-16 uur per week, deels op locatie in Hilvarenbeek gewenst (op dinsdagen en donderdagen).

Eisen

  • Afgeronde hbo-/wo-opleiding, bij voorkeur in sociale wetenschappen, bestuurskunde of verandermanagement;

  • Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider in het sociaal domein, bij voorkeur binnen een gemeentelijke of regionale context;

  • Aantoonbare ervaring met implementatieprojecten, transformatieopgaven en interdisciplinaire samenwerking.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met regionale samenwerking en governance-vraagstukken;

  • Bekendheid met het concept “Stevig Lokaal Team” en de Hervormingsagenda Jeugd;

  • Kennis van inkoop en aanbesteding binnen het sociaal domein.

Competenties

  • Sterk in projectmatig werken;

  • Strategisch denkvermogen én hands-on uitvoeringskracht;

  • Verbindend en communicatief vaardig: schakelt soepel tussen beleid, uitvoering, bestuur en inwoners;

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;

  • Ervaren in het begeleiden van organisatie- en cultuurveranderingen;

  • Bij voorkeur kennis over en affiniteit met de thema’s jeugdhulp, sociale basis, en samenwerking in het sociaal domein;

  • Stressbestendig, planmatig en resultaatgericht.

Organisatie en team

Hilvarenbeek is een gemeente die bestaat uit zes dorpskernen waar 15.000 inwoners wonen, werken en verblijven. Onze inwoners weten zelf het beste op welke manier zij in Hilvarenbeek willen leven. Dus werken wij samen. Samen met o.a. dorpscoöperaties, ondernemers, inwoners, overheidsinstanties en vrijwilligers. Met ook met onze samenwerkingsgemeenten Oisterwijk en Goirle. De inzet en betrokkenheid van onze inwoners is groot, zij hebben hun visie gegeven op de toekomst van onze gemeente. Dit is vastgelegd in de Toekomstvisie.

De organisatie bestaat uit drie afdelingen:

  • Samenleving

  • Ruimte

  • Dienstverlening

De organisatie bestaat uit ongeveer 130 medewerkers. Zij worden aangestuurd door de gemeentesecretaris/algemeen directeur, een afdelingsmanager Dienstverlening, een afdelingshoofd Ruimte en een afdelingshoofd Samenleving.

Werken bij de gemeente Hilvarenbeek
Ons kleinschalige karakter en de grote samenlevingskracht zijn onze energiebronnen voor besluitvorming en dienstverlening. We zijn een wendbare en weerbare organisatie, een gezaghebbende overheidspartij en een zelfbewuste en betrouwbare samenwerkingspartner. We zijn hierbij een innovatieve partner die meedenkt en meedoet, een professionele dienstverlener en inspirerende werkgever. We staan voor kwaliteit en leefbaarheid.

We vinden het belangrijk dat ieder zijn verantwoordelijkheid neemt. Daarbij werken we samen. Met andere gemeenten in de regio, met ondernemers en contractpartners en vooral met onze inwoners. We leveren kwaliteit in ons werk, zijn proactief en hebben korte lijnen. We weten elkaar te vinden.

Als gemeente hechten we veel waarde aan een goed contact met onze inwoners en ondernemers. Om die reden hebben we servicenormen opgesteld. We zorgen voor een goede bereikbaarheid, handelen vragen binnen gestelde termijnen af en verwerken persoonsgegevens op een goede manier. Jij helpt mee vorm te geven aan onze dienstverleningsnorm. En samen maken we die beloften waar!

We werken digitaal. Digitale vaardigheden spelen een steeds prominentere rol binnen het werk en ook binnen jouw functie. We verwachten dan ook dat jij daarover beschikt en dat jij jouw competenties en vaardigheden inzet om onze processen verder te verbeteren.

Bij de gemeente Hilvarenbeek krijg je verantwoordelijkheid, vrijheid en vertrouwen. Kom jij bij ons werken?

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

VOG
VOG screeningsprofiel 11, 12, 13, 41 21 22 en 71.

Inzet
12-16 uur per week, deels op locatie in Hilvarenbeek gewenst (op dinsdagen en donderdagen).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur