Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rijswijk
Logo van Gemeente Rijswijk

Kwartiermaker en Teammanager Openbare Orde en Veiligheid & Bibob (OOV&B)

Generaal Spoorlaan 2, 2283 GM Rijswijk, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 28 - 36

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Kwartiermaker en Teammanager Openbare Orde en Veiligheid & Bibob (OOV&B) ben je verantwoordelijk voor het neerzetten van het nieuwe team OOV&B. Dit team houdt zich bezig met het waarborgen van de openbare orde en veiligheid binnen onze gemeente. Je krijgt de opdracht het nieuw gevormde team een stap verder te brengen, ter voorbereiding op het aanstellen van een nieuwe teammanager. Je bewaakt en coördineert de uitvoering van het veiligheidsbeleid en stuurt het team aan. Je zorgt voor effectieve samenwerking met interne en externe partners. Tot 1 januari 2026 werkten wij vanuit het team Veiligheid, Inspectie en Handhaving. Dit team is de afgelopen jaren sterk gegroeid, door de groei van onze gemeente en de complexe, grootstedelijke veiligheidsproblematiek in onze stad. Per 1 januari gaan we verder met een team Inspectie, Toezicht en Handhaving (ca 40 fte) en dit team Openbare Orde en Veiligheid (11 fte). Vanaf januari zijn ook de medewerkers Bibob, als apart cluster, teamleden van OOV&B.

Werkzaamheden

Naast het neerzetten en managen van het nieuwe team OOV&B ben je in deze periode verantwoordelijk voor het:
  • oppakken van de teambuilding die hoort bij dit nieuwe team
  • afronden van een realistisch jaarplan 2026, met heldere prioriteiten en inclusief bestuurlijke sondering
  • demarceren van de taken tussen de nieuwe teammanager en de coördinator OOV
  • organiseren van de aanpak rond maatschappelijke weerbaarheid, met de nieuw aan te stellen projectleider
  • laten herijken en vastleggen van de werkprocessen, in samenwerking met de coördinator en strategisch adviseur MO
  • opleveren van advies over de samenwerking tussen de twee nieuwe clusters
  • uitvoeringsplan horend bij recent opgesteld Strategisch Veiligheidsbeleid
  • adviseren over de positie van de jurist OOV

Eisen

  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde HBO bachelor opleiding op het gebied van bestuurskunde, veiligheidskunde of recht;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met leidinggeven en het aansturen van een team binnen een gemeente;
  • Beschikbaar per 5 januari 2025 voor gemiddeld 28 tot 36 uur per week;
  • Een maximum uurtarief van 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten en inclusief Flextender fee;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als adviseur OOV bij een overheidsorganisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als kwartiermaker met een (nieuw) te ontwikkelen team binnen een overheidsorganisatie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur OOV bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met integraal veiligheidsbeleid en openbare orde en veiligheid;
  • Een aantoonbaar afgeronde WO bachelor op het gebied van bestuurskunde, veiligheidskunde of recht;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het herijken en vastleggen van de werkprocessen.

Competenties

  • Oplossingsgericht;
  • Zelfstandig;
  • Organiserend vermogen;
  • Bewust risico gestuurd werken;
  • Omgevingsbewust;
  • Politiek sensitief;
  • Daadkrachtig;
  • Flexibel;
  • Onder druk kunnen presteren;
  • Teamplayer.

Organisatie en team

De gemeente Rijswijk bestaat uit ongeveer 600 collega's. Onze stad groeit. Er komen steeds meer inwoners bij. Ons dienstenpakket wordt groter en veranderingen gaan steeds sneller. Hierdoor zijn wij als organisatie volop in beweging. Jouw ideeën en kennis kunnen we hierbij goed gebruiken. In onze organisatie:
  • Ben jij welkom met jouw ideeën en kennis
  • Stimuleren wij een inclusieve (werk)cultuur

Gespreksinformatie

Beoordeling en Selectieproces

Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV's op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2.

Stap 2: Selectie 10 CV's die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV's van de door Flextender geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 16 december 2025 om 10:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 4 december 2025 bericht. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr