Consulent Participatie met het accent op Oekraine ontheemden en rechtmatigheid

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

1 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

Je ondersteunt Oekraiense ontheemden bij al hun vragen op het gebied van financien, werk, leren en zorg. Deze (inkomens) vraagstukken worden vanuit de context van de inwoner bekeken om zo tot brede oplossingen te komen. Je zorgt ervoor dat het uitgangspunt is dat de inwoner op een juiste en tijdige wijze over leefgeld kan beschikken. Ook houd je je bezig met het innen van de eigen bijdrage als de ontheemde inkomsten uit arbeid heeft. Daarnaast geef je advies en ondersteuning voor op de lange termijn, zoals het bieden van perspectief op werk en inkomen en het zelf regie laten nemen over de persoonlijke situatie. Je werkt nauw en integraal samen met collegas en partners binnen het maatschappelijke domein. De gesprekken met inwoners vinden plaats waar nodig, dat kan een huisbezoek, een afspraak op het stadhuis, bij onze partners in de stad of telefonisch zijn.

Aandachtspunten

  • De focus ligt op alles rondom Oekraiense Ontheemden, recht op leefgeld beoordelen, leefgeld terugvorderen, eigen bijdrage innen, re-integratie opstarten
  • Deelname aan teamoverleggen, teamactiviteiten of ontwikkeltrajecten is geen onderdeel van de opdracht.
  • De uitzendkracht werkt op een zelfstandige en proactieve manier, binnen de kaders van de opdracht en in samenspraak met de collegas.
  • De standplaats van het werk is op het stadhuis van Purmerend of op locatie (in het land). Er is alleen in voorkomende gevallen mogelijkheid tot digitaal werken.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Wensen en competenties

Gunningscriteria

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkomens- rechtmatigheidsconsulent (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie met ontheemde Oekrainers;

  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig beheren van een caseload in de afgelopen 2 jaar (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met applicaties Suite 4 Sociaal Domein (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social Work, SJD of MWD;

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

Competenties

  • Communicatief vaardig

  • Empathisch

  • Daadkrachtig

Organisatie en team

Het Maatschappelijk Domein staat naast, voor en achter de inwoners van Purmerend en houdt zich bezig met zaken die de inwoner direct raakt. Onze opgave is zaken zo te organiseren dat inwoners zich geholpen en gehoord voelen. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met je collegas vinden we belangrijk. Binnen de organisatie wordt continu gekeken of we op de juiste weg zitten. Heb jij hart voor je medemens en zoek je een opdracht waarbij je echt het verschil kunt maken voor de inwoners van Purmerend? Ben je nieuwsgierig en betrokken en voelt het als een uitdaging om op zoek te gaan naar (financieel) perspectief in het leven van mensen?

Gespreksinformatie

Planning

De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op Woensdag 15 oktober: 09:30-10:15, 10:30-11:15, 11:30-12:15. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Beoordelingsproces

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).

Stap 4: Selectiegesprek. In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands.
  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do - Vrij. We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit betekent dat we in- en vanuit principe niet thuiswerken.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 3 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 6 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 7 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur