Senior Financieel Adviseur

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 4 dagen
127 Gemiddeld 32 Zuid-Holland

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

3 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

17 okt 2025

Omschrijving

In opdracht van het team Financiën zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende senior financieel adviseur die verantwoordelijk is voor het opleveren van de jaarrekening 2025, Voorjaarsnota 2026 en Kadernota 2027 voor het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening.

Werkzaamheden:

  • Het opstellen en opleveren van een volledige en onderbouwde jaarrekening 2025 voor het Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening.

  • Het opstellen en opleveren van een volledige Voorjaarsnota 2026 voor het Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening.

  • Het opstellen en opleveren van een volledige Kadernota 2027 voor het Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening.

  • Het opstellen van een advies voor het verbeteren van de financiële functie.

  • Het coachen van de vaste financieel adviseurs en hierop een advies uit brengen.

Resultaten

Een opleverdossier dat uiterlijk op de afgesproken einddatum beschikbaar is voor het team Financiën, zodat dit team verder kan bouwen o.b.v. de geleverde adviezen en producten. De opdrachtnemer bepaalt zelf de wijze waarop dit resultaat wordt bereikt.

Randvoorwaarden

De adviseur werkt zelfstandig, stemt indien nodig af met betrokkenen binnen de Bedrijfsvoering, Dienstverlening en Financiën, en levert het eindproduct op zonder hiërarchische aansturing of afhankelijkheid van het team. Vrijheid in de werkvorm, locatie en planning, mits het eindresultaat conform opdracht en tijdig wordt opgeleverd. De werkzaamheden worden zelfstandig uitgevoerd, waarbij de opdrachtgever enkel het eindresultaat toetst.

Eisen

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend;
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior financieel adviseur / controller binnen een 100.000+ gemeente;
  • Uiterlijk per 3 november beschikbaar voor gemiddeld 32 uur per week;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als senior financieel adviseur/ controller (30 punten);

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met P&C producten, duidelijk herleidbaar (40 punten);

    • Minder dan 3 jaar aantoonbare werkervaring met P&C producten (0 punten);

    • 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring met P&C producten (15 punten);

    • 5 tot 8 jaar aantoonbare werkervaring met P&C producten (30 punten);

    • Meer dan 8 jaar aantoonbare werkervaring met P&C producten (40 punten).

  • Een maximum uurtarief van € 127,50,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en fee (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen het domein bedrijfsvoering van een gemeente (10 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het (door)ontwikkelen van een kadernota, duidelijk weergeven in het cv ) (10 punten).

Competenties

  • Resultaatgerichtheid;

  • Communicatief vaardig;

  • Analytisch vermogen;

  • Oordeelsvorming;

  • Bestuurlijke en politieke sensitiviteit.

Organisatie en team

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je gaat aan de slag binnen het team Financiën, dat valt onder het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het team bestaat uit zes financieel adviseurs die samen werken aan het verder professionaliseren van de financiële functie, met vakmanschap, eigenaarschap en samenwerking als uitgangspunten. Met jouw specialistische kennis versterk je dit team tijdelijk als externe adviseur, waarbij je een waardevolle bijdrage levert aan de ontwikkeling en verdere professionalisering van de financiële functie.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een later te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Beoordelingsprocedure

Stap 1: Beoordeling CVs op knock-outcriteria
De CVs op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie CVs
De CVs van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur