Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Oosterhout
Logo van Gemeente Oosterhout

Projectmanager Werkplek van de toekomst

Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

5 nov 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Projectmanager Werkplek van de toekomst

32-36 uur per week

Projecten die vastlopen? Niet met jou. Jij krijgt ICT-trajecten van A tot Z in beweging. Je verbindt belangen, houdt koers en schakelt slim tussen strategie en praktijk. Kortom: jij zorgt, als projectmanager werkplek van de toekomst, dat digitale ambities van 11 gemeenten werkelijkheid worden. De projectmanager is verantwoordelijk voor het begeleiden en coördineren van diverse migratie- en implementatieactiviteiten binnen het kader van de digitale transformatie van de werkplek. De focus ligt op het verbeteren van samenwerking, communicatie en IT-adoptie bij deelnemende organisaties.

Wat ga je doen?

Als Projectmanager werk je aan projecten op het snijvlak van IT en gemeentelijke processen. Je staat vaak aan de start van projecten die veel invloed hebben op de gemeentelijke dienstverlening aan inwoners en bedrijven. Activiteiten die je qua uitdaging als project manager moet doen zijn bijvoorbeeld:

  • Het uitvoeren van migratie van traditionele fileshares naar Microsoft Teams, inclusief begeleiding van deelnemers.
  • De migratie van persoonlijke netwerkschijven naar OneDrive, met aandacht voor dataveiligheid en gebruikersadoptie.
  • Het uitfaseren van legacy fileshares en begeleiden van de transitie naar moderne opslagoplossingen.
  • Het Inrichten van Conditional Access policies op basis van de behoeften van de centrale IT-organisatie en de deelnemende organisaties.
  • Het testen en implementeren van moderne Microsoft 365-functionaliteiten met focus op samenwerking en governance.
  • Het opzetten en inzetten van een centraal adoptieteam om de inzet van middelen en activiteiten slim te organiseren. Daarbij coördineer je de adoptieactiviteiten en zorg je voor draagvlak.
  • Je denk mee over en uitwerken van de "werkplek van de toekomst" in samenwerking met stakeholders.

Eisen

  • Minimaal hbo- werk- en denkniveau (IT, bedrijfskunde, bestuurskunde of vergelijkbaar).
  • Minimaal 5 jaar ervaring in IT-projectmanagement binnen complexe organisaties.
  • Ervaring met multi-stakeholder omgevingen en het begeleiden van digitale transformaties.
  • Ervaring met projecten op het gebied van Cloud- en moderne werkplekconcepten.
  • Ervaring met methodieken als PRINCE2, IPMA en Agile/Scrum. Voor minimaal twee van deze drie methodieken heb je het diploma of certificering op zak.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met Microsoft 365, Teams, OneDrive, AVD en Conditional Access.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en stakeholdermanagement.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met verandermanagement.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met gebruikersadoptie.
  • Minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente.
  • Aanleveren VOG P-verklaring is verplicht.
  • De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld).
  • Akkoord met de eis dat de opdracht niet door een ZZP'er ingevuld kan worden.
  • Akkoord met het toevoegen van de 'Verklaring detachering in loondienst'.
  • Akkoord met het opvragen en verifiëren van referenties bij eerdere opdrachtgevers.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO/WO opleiding, bij voorkeur richting ICT / Informatica.
  • De kandidaat heeft 1-5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie als Projectmanager.
  • De kandidaat heeft ervaring met adoptieprojecten bij de overheid. Dit is een pré.
  • De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag Politiegegevens (VOG-P) aan te leveren.

Competenties

  • Je bent geen vinkjeszetter, maar een verbinder met overzicht en lef.
  • Je schakelt makkelijk tussen abstracte concepten en concrete acties en weet mensen mee te krijgen, ook als belangen botsen.
  • Bestuurders neem je in drie zinnen mee in complexe keuzes, zonder jargon te gebruiken.
  • Je vertaalt ingewikkelde ICT-vraagstukken naar heldere keuzes voor bestuurders en duidelijke acties voor techneuten.
  • Pro-actief
  • Plannen en organiseren
  • Verandervermogen
  • Zorgvuldig
  • Resultaatgericht
  • Communicatief vaardig
  • Zelfstandig
  • Analytisch
  • Netwerker
  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit

Organisatie en team

Over Equalit

Equalit is een ICT-samenwerkingsverband en een afdeling van de gemeente Oosterhout. Deze afdeling ondersteunt 11 gemeente en 1 sociale werkvoorziening met een moderne, veilige digitale werkomge-ving. Met meer dan 100 ICT-professionals zorgen we ervoor dat 3.700 medewerkers altijd en overal kunnen werken. Samen ontwikkelen we digitale oplossingen die gemeenten helpen hun dienstverlening te verbeteren. De overstap naar de Cloud en de werkplek van de toekomst, waar we nu volop mee bezig zijn, brengt daarbij mooie uitdagingen met zich mee. Doe je mee?

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Overige informatie

  • Aanleveren VOG P-verklaring is verplicht;
  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 11 van de CAO Gemeenten;
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er;
  • Het niet naar waarheid invullen van de beoordelingscriteria leidt automatisch tot uitsluiting van de procedure.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr