Controller

Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 24-32 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

24 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Oldebroek heeft samen met de gemeenten Hattem en Heerde per 1 januari 2025 ERPx van Unit4 geïmplementeerd. Na de implementatie van ERPx per 1 januari 2025, gaan we nu van start met de optimalisatiefase. Deze fase richt zich op het verder verbeteren, en verfijnen van de processen binnen het ERPx-systeem, met als doel het verhogen van de operationele efficiëntie en het gebruiksgemak voor alle betrokken gebruikers.

Doelstellingen van de opdracht

  • Identificeren en oplossen van knelpunten en inefficiënties in het huidige gebruik van ERPx.

  • Doorvoeren van procesoptimalisaties op basis van gebruikersfeedback en data-analyse.

  • Verhogen van de adoptiegraad en tevredenheid onder eindgebruikers.

  • Implementeren van aanvullende functionaliteiten en automatiseringen waar dit meerwaarde biedt.

  • Instrueren van budgetbeheerders en budgethouders over hun rol en het gebruik van ERPx.

  • Controleren en aansluiten van de subadministraties belastingen op ERPx, ter bevordering van financiële consistentie.

Concreet verwachten we dat jij je bezig houdt met de volgende activiteiten:

  • Organiseren van trainingen en inloopsessies voor eindgebruikers (totaal 10 sessies).

  • Faciliteren van Q&A-momenten en individuele begeleiding op maat.

  • Adviseren over en uitvoeren van verbetermaatregelen binnen de factuurstroom van de afvaladministratie (reduceren van het aantal niet order facturen en het overgaan naar inkoopfacturen)

  • Opzetten van processen en ondersteuning bieden bij maand- en kwartaalafsluitingen.

  • Instructie en begeleiding van budgetbeheerders en budgethouders in het gebruik van ERPx.

  • Ondersteuning bij de controle en aansluiting van subadministraties belastingen op ERPx

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in een economische richting;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de implementatie in de afgelopen 5 jaar met ERPx van Unit 4;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Controller;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente met opstellen van begrotingen en jaarrekeningen bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het trainen van eindgebruikers met ERPx;

  • Aantoonbare werkervaring met migratietrajecten naar ERPx;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het jaarrekeningproces en de bijbehorende dossieropbouw binnen gemeentelijke organisaties.

Competenties

  • Analytisch

  • Nauwkeurig

  • Communicatief

  • Proactief

Organisatie en team

Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek

De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 6 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 27 oktober 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 28 oktober 2025 gepubliceerd op de website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 30 oktober 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur