Mariënburg 30, 6511 PS Nijmegen, Nederland
Begindatum:
1 okt 2023Einddatum:
31 mrt 2024Uren per week:
1 x 8 uur en 1 x 16 uurPublicatiedatum:
11 sept 2023Organisatie
In Nijmegen vinden we het belangrijk dat iedereen mee kan doen in de maatschappij. Omdat dit niet voor iedereen vanzelf gaat, kunnen mensen bij ons terecht. Voor bijzondere bijstand, sociale kredieten en leningen, maar ook als het gaat om een uitkering volgens de Participatiewet of als je ondernemer hulp nodig hebt. We zijn er ook voor je als het gaat om leerrecht of geldzorgen. En voor de uitvoering van de Wmo en de Jeugdwet. Wij bieden ondersteuning wanneer dat nodig is.
Omschrijving van de opdracht
We leggen uit hoe regelingen werken. We vertellen wat nodig is om ergens voor in aanmerking te komen. En we geven ook aan wat je niet moet doen. Voor ons staan niet de regels centraal, wij nemen de mens als middelpunt in onze dienstverlening. We richten ons erop om de inwoners van de stad mee te laten doen. Daarmee dragen wij als afdeling Inkomen, Zorg & Leerrecht bij aan de sociale stad die Nijmegen is. De afdeling bestaat uit 5 bureaus met in totaal bijna 300 medewerkers die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van wetten en regelingen in het sociaal domein, variërend van de Participatiewet tot de Leerplichtwet. De afdeling kent een stafbureau met diverse ondersteunende taken. In het stafbureau dragen we zorg voor optimalisatie van onze interne processen en dragen we bij aan de kwaliteit van onze dienstverlening richting de inwoners die een beroep doen op de voorzieningen in het sociale domein: de burger centraal.
De huidige ingehuurde medewerkers zullen ook een offerte uitbrengen voor deze opdracht.
Je bent goed thuis in wet- en regelgeving en weet vanuit je achtergrond te adviseren over beleid in relatie tot de uitvoering;
Je adviseert over kwaliteitsverbetering op het snijvlak van beleid en uitvoering en houdt daarbij rekening met de effecten voor systemen, werkprocessen en informatievoorziening;
Je richt je op de kwaliteit van de uitvoering met als uitgangspunt: Mens Als Middelpunt, waarbij doelmatigheid en rechtmatigheid vanzelfsprekend eveneens geborgd zijn;
Je verricht zelfstandig alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot de kwaliteitscontrole en -verbetering van processen. Ook stuur je projecten aan (of je neemt er aan deel) gericht hierop;
Je geeft richting en uitvoering aan interne en externe verantwoording en hebt daarin ruime ervaring;
Je weet medewerkers te coachen in inhoudelijke zin en op procesgebied;
Je kunt signalen uit de praktijk omvormen tot verbetervoorstellen;
Je adviseert bij het genereren en verifiëren van management- en bestuurlijke informatie;
Je verbindt uitvoering en beleid, de inrichting van de organisatie, onze processen en uiteindelijk het belang van de klant;
Je handelt en werkt vanuit overzicht. Je bent vanuit de uitvoering aanspreekpunt voor de beleidsmedewerkers en je verzamelt signalen uit de uitvoering.
Als kwaliteitsmedewerker treed je op als spil tussen beleid en uitvoering; je stelt de uitvoering in staat om zo goed mogelijk het werk te kunnen doen: de burger centraal. Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening en het continue verbeteren van de processen. Je adviseert het management gevraagd en ongevraagd. Waar nodig, draag je bij aan de totstandkoming van managementinformatie. Je bent thuis in verantwoordingsprocessen.
Jouw ervaring en deskundigheid maken dat je breed inzetbaar bent als kwaliteitsmedewerker. Of het nu gaat om de Participatiewet, Bijzondere Bijstand of anderszins, je hebt een integrale blik op het Sociaal Domein.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2023 tot en met 31 maart 2024 voor 8 of 16 uur per week. We zoeken nadrukkelijk twee personen. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 4 keer 6 maanden.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Je hebt aantoonbaar een hbo werk- en denkniveau.
Je hebt kennis van en minimaal 3 jaar ervaring met de uitvoering van de Participatiewet en/of Wmo.
Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring binnen het Sociale Domein in een gemeente met minimaal 100.000 inwoners.
Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met richting en uitvoering geven aan interne controlmethodes en met externe verantwoording.
Je hebt aantoonbaar ervaring met het coachen van medewerkers in een veranderende werkomgeving.
Gunningscriteria
Aantoonbaar ervaring op onderdelen van het werkterrein van de afdeling en met name met regelgeving Participatiewet: =/> 4 jr is 20%; =/> 5 jr is 35%.
Aantoonbaar ervaring als kwaliteitsmedewerker: =/> 4 jr is 20%; =/> 5 jr is 35%.
Aantoonbaar kennis van de Sociale Kaart van Nijmegen.
Aantoonbare ervaring met het werken voor meerdere opdrachtgevers zoals andere gemeenten waarvoor gewerkt wordt.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.