Beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid (OOV)

Gemeente Mook en Middelaar

Raadhuisplein 6, 6585 AP Mook, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 24 tot 36 Limburg

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

30 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Mook en Middelaar zoekt een ervaren en zelfstandige beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid (OOV) vanwege het vertrek van een collega. De functie van Beleidsadviseur openbare orde en Veiligheid is een solofunctie. Deze functie behelst twee belangrijke taakvelden: Integrale Veiligheid en Crisisbeheersing. Samenwerking in de Veiligheidsketen, zowel binnen als buiten de organisatie, is hierbij zeer belangrijk. Jij sluit aan bij diverse interne en externe overleggen om de samenwerking op deze themas vorm te geven.

Werkzaamheden:

  • Je zorgt voor de uitvoering van en continuiteit in het integraal veiligheidsbeleid;

  • Je adviseert en ondersteunt de burgemeester op het gebied van openbare orde en veiligheid;

  • Je voert regie op individuele casuistiek op het gebied van openbare orde en (zorg en) veiligheid, inclusief ondermijning;

  • Je bent contactpersoon voor lokale instanties rondom sociale veiligheid en welzijn;

  • Jij verzorgt de continuiteit in (preventie-)projecten rondom ondermijning en georganiseerde misdaad, jeugdoverlast, verwarde personen problematiek en woonoverlast;

  • Je zorgt voor de uitvoering en beleidsvoorbereiding van de crisisplannen; bijvoorbeeld hoog- en laagwater;

  • Je bent flexibel bereikbaar voor ad-hoc zaken rondom OOV;

  • Optioneel draai je mee in het regionaal Officier van Dienst-piket waarbij je een adviserende en ondersteunende rol hebt bij grootschalige incidenten en crises binnen de regio voor wat betreft de gemeentelijke processen (afhankelijk van je beschikbaarheid en reisafstand).

Kandidaat omschrijving

  • Zelfstandigheid en goede organisatievaardigheden (het betreft een solofunctie).

  • Sterke communicatieve vaardigheden.

  • Bestuurlijke- en politieke sensitiviteit.

Wat wij bieden:

  • Een brede en afwisselende functie, waarin je veel zelfstandigheid hebt;

  • Flexibel werken (deels op locatie, deels vanuit huis);

  • Een betrokken en informele werkomgeving waarin jouw expertise écht verschil maakt.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar in openbare orde en/of veiligheid binnen een gemeente, brandweer, politie en of veiligheidsregio;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uiterlijk beschikbaar voor 24 tot 36 uur gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen (15 punten);

    • Uiterlijk 20 oktober 2025 (15 punten);

    • Uiterlijk 1 november 2025 (10 punten);

    • Uiterlijk 15 november 2025 (5 punten);

    • Uiterlijk 1 december 2025 (0 punten).

  • Aantoonbare werkervaring binnen het beleidsgebied OOV (20 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (20 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente, brandweer, politie en of veiligheidsregio (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met crisisbeheersing (15punten);

  • Minimaal 2 aantoonbare referenties beleidsprojecten op het OOV onderwerp, benoem deze concreet in de inschrijving (10 punten).

Competenties

  • Zelfstandigheid en goede organisatievaardigheden (het betreft een solofunctie)

  • Sterke communicatieve vaardigheden

  • Bestuurlijke- en politieke sensitiviteit

  • Integer

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Assertiviteit

  • Besluitvaardigheid

  • Analyserend vermogen

Organisatie en team

Gemeente Mook en Middelaar

De gemeente Mook en Middelaar is een kleine en dynamische gemeente waar hard gewerkt wordt aan een gezamenlijk doel: een prettige woonomgeving voor de inwoners van deze mooie gemeente (met ongeveer 8.000 inwoners).

Onze organisatie wordt gekenmerkt door een informele en open sfeer waar resultaatgericht wordt gewerkt. Trots, open, verantwoordelijk en collectief zijn onze kernwaarden. Bovendien brengt de bijzondere ligging van onze gemeente, in het noordelijkste puntje van Limburg op de grens met Gelderland, een dubbele orientatie met zich mee, wat voor een ieder van ons een extra uitdaging vormt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 9 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10-11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Mook en Middelaar mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Mook en Middelaar. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Mook en Middelaar merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur