Teamleider Financiën en Belastingen

Gemeente Midden-Delfland

Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 30 tot 36

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

30 - 36

Publicatiedatum:

6 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wij zoeken een interim teamleider Financiën & Belastingen die zorgt voor de dagelijkse aansturing en borging van de continuïteit van de financiële processen.

De opdracht omvat onder andere:

  • Leidinggeven aan het team Financiën & Belastingen.

  • Verantwoordelijkheid voor de P&C-cyclus, begroting, jaarrekening en fiscale taken.

  • Borging van kwaliteit en rechtmatigheid van de financiële huishouding.

  • Advisering richting directieteam en bestuur (college en raad).

  • Schakel vormen tussen team, afdeling, MT en directie/college.

  • Adviseren over scenario's positionering gemeentelijke belastingen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende functie;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van gemeentelijke financiën;

  • Aantoonbare werkervaring met de BBV, P&C cyclus en interne controle, benoem waar dit is opgedaan;

  • Per oktober 2025 beschikbaar voor tenminste 30 uur per week, waarvan minimaal maandag en donderdag vanaf kantoor.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van gemeentelijke financiën; (30 punten)

    • Minder dan 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van gemeentelijke financiën (0 punten)

    • Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van gemeentelijke financiën binnen een gemeente (20 punten);

    • Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van gemeentelijke financiën binnen een gemeente met <30.000 inwoners (30 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als manager / teamleider (25 punten);

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding HOFAM, bestuurskunde, economie, accountancy of bedrijfskunde (10 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het adviseren op het gebied van gemeentelijke financiële op het gebied van BBV, P&C cyclus én interne controle. Benoem al deze punten in het cv (20 punten);

  • Beschikbaar per uiterlijk 1 oktober 2025 voor minimaal 30 per week verdeeld over vier dagen (15 punten).

Competenties

  • Coachend en resultaatgericht leiderschap.

  • Financieel deskundig (BBV, P&C-cyclus, gemeentelijke belastingen).

  • Communicatief sterk, zowel schriftelijk als mondeling.

  • Omgevingsbewust en bestuurlijk sensitief.

  • Samenwerkend en verbindend.

  • Besluitvaardig, houdt overzicht en stelt prioriteiten.

Organisatie en team

Organisatie
Midden-Delfland is niet zomaar ‘een gemeente’. Het grijze pak past ons niet. We hebben oog voor onze inwoners, het landschap, de karakteristieke dorpen en elkaar. Midden-Delfland is een gemeente met een uniek landschap, een rijke historie en een vitale economie. De organisatie telt ongeveer 180 medewerkers. Die werken bij de afdelingen Bedrijfsvoering, Beheer Openbare Ruimte, Samenleving en Dienstverlening en Landschap, Wonen & Economie. We hebben een informele organisatiecultuur en korte lijnen.

Binnen de afdeling Bedrijfsvoering zoeken wij een interim teamleider Financiën & Belastingen.

We zijn geïnteresseerd in jou
Bij ons werken mensen met idealen, goede ideeën, empathie, kennis en kunde. Inwoners en medewerkers voelen zich begrepen, geholpen, betrokken en thuis. We zijn benaderbaar, tonen oprechte belangstelling en luisteren écht. Naar elkaars verhalen, wensen en vragen. We kijken naar het geheel en zoeken naar een passend antwoord. Ook als we daarvoor van de gebaande paden moeten wijken.

Dit is jouw team
Je bent verantwoordelijk voor de (sub)teams Financieel beleid, financieel beheer en belastingen. Dit zijn 13 medewerkers en een aantal inhuurkrachten. Je maakt daarnaast deel uit van het managementteam van bedrijfsvoering en van het organisatiebrede managementteam.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 september 2025 tussen 13:00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 september 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:  vier dagen beschikbaar waarbij in ieder geval op maandag en donderdag aanwezigheid op kantoor gewenst is

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

  • Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Midden-Delfland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Midden-Delfland mag. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur