Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Midden-Delfland
Logo van Gemeente Midden-Delfland

Beleidsmedewerker Wonen

Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

17 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het betreft een functie met de volgende hoofdtaken:

Hoofdtaak 1: Uitvoering woonbeleid

  • Draagt zorg voor uitvoering beleidsinstrumenten (o.a. anti-speculatiebeding en Fonds Volkshuisvesting)
  • Ondersteuning senior beleidsmedewerker

Hoofdtaak 2: Huisvesting Statushouders en aandachtsgroepen

  • Monitoring (aantallen) en signalering mogelijke achterstand.
  • Bewaking t.o.v. Prestatieafspraken
  • Afstemming uitvoering met Sociaal Domein

Hoofdtaak 3: Wonen, Zorg en Welzijn

  • Bijdragen aan ontwikkeling Regionale Woonzorgvisie en ontwikkelen van Lokale Woonzorgvisie
  • Afstemming DWO-regio op het gebied van uitvoering beleid
  • Deelname Urgentiecommissie (CVMD)
  • Monitoring Pilot Housing First
  • Transformatie MOBWBT
  • Input Sociaal Domein ophalen en afstemmen t.b.v. prestatieafspraken
  • Bijhouden/bewaken ontwikkelingen Sociaal Domein op het gebied van Wonen & Zorg

Hoofdtaak 4: Wonen en externe communicatie

  • Houdt zicht op actueel houden informatie op gemeentelijke website t.a.v. Wonen en indien nodig inzet gemeentelijke communicatiekanalen
  • Beantwoordt vragen van inwoners en andere belanghebbenden op het gebied van woonbeleid
  • Beheer meldpunt Goed Verhuurderschap

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring met uitvoering van beleid bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met uitvoering van beleid op het gebied van Wonen / Volkshuisvesting;
  • Uiterlijk per 5 januari 2026 voor 32 uur per week beschikbaar;
  • Aantoonbaar in het bezit van een rijbewijs B.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als beleidsmedewerker wonen binnen een <30.000 inwoners gemeente bestuurlijke omgeving, benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan
  • Aantoonbare werkervaring met opvang van aandachtsgroepen in het kader van Volkshuisvesting
  • Minimaal een afgeronde wo master opleiding
  • Aantoonbare werkervaring met de huisvestingsverordeningssystematiek
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van beleid op het gebied van wonen
  • Aantoonbare affiniteit met de woonsituatie rondom Midden-Delfland, licht dit duidelijk toe in het cv

Competenties

  • Jij bent politiek sensitief
  • Je kunt goed schakelen tussen verschillende taken en schaalniveaus
  • Je bent gericht op samenwerking, verbindt verschillende belangen en kunt goed mondeling en schriftelijk communiceren
  • Je bent resultaat- en oplossingsgericht

Organisatie en team

Organisatie
Midden-Delfland is een oer-Hollandse gemeente met een waardevol agrarisch veenweidelandschap. Ondanks oprukkende verstedelijking is het oorspronkelijk cultuurlandschap met de vele sporen uit het verleden bewaard gebleven. Het open groengebied is als recreatiegebied van groot belang voor de leefbaarheid voor de inwoners van de omliggende steden. Samen met inwoners, ondernemers, natuurorganisaties en andere overheden werkt de gemeente aan behoud en versterking van deze kwaliteiten.

Maar ook op het gebied van Wonen heeft gemeente Midden-Delfland een opgave, zoals vastgelegd in de Woonvisie 2024-2030. Om deze doelen te bereiken is er een beleids- en uitvoeringsmedewerker Wonen nodig.

Gespreksinformatie

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de gemeente vinden plaatst op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 1x 6 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Midden-Delfland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Midden-Delfland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
  • Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr