Logo van Gemeente Meppel
Logo van Gemeente Meppel

Projectleider Civieltechniek Noordpoort

Gemeente Meppel, Grote Oever 26, 7941 CZ Meppel, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

16 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als projectleider civieltechniek Noordpoort ben je verantwoordelijk voor het opstellen van het ontwerp, het managen van de raakvlakken en de realisatie van het project Stadsentree, Meppel Noordpoort. Dit project bevindt zich op dit moment in de afronding van het voorlopig ontwerp en zal de komende periode de markt benaderen om tot een realisatiecontract te komen.

Kernverantwoordelijkheden

  • De projectleider zorgt in het project voor de inhoudelijke expertise rondom het ontwerp, de effecten en de techniek tijdens het ontwerp en uitvoeringsproces. Hiervoor wordt nauw samengewerkt in een integraal projectmanagementteam (IPM) en wordt afstemming gezocht binnen het IPM-team, het technisch team, de gemeentelijke beheerorganisatie, netwerkpartners, opdrachtnemers, ingenieursbureaus en bouwbedrijven. De projectleider coördineert de inhoudelijke procesmatige en procedurele voorbereiding van de besluitvorming in dit multidisciplinaire project t.a.v. de wegen en kunstwerken, installaties, kabels en leidingen etc.

  • De projectleider zoekt naar manieren om de beschikbare middelen efficiënt in te zetten en bewaakt de voortgang en de kwaliteit van het project. De projectleider draagt zorg voor het vormen, enthousiasmeren en uitdagen van het technische team op proces en inhoud en is daarin verantwoordelijk voor de integrale kwaliteit én veiligheid van het project. Een bijdrage wordt geleverd aan het risicomanagement, de projectplanning, kostenramingen, systems engineering, systeemgerichte contractbeheersing, verificatie en validatie, afnames en overdracht naar de beheerorganisatie.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van Civieltechniek;
  • Een aanvullende afgeronde post HBO-opleiding op het gebied van (civieltechnisch) projectmanagement;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als verantwoordelijke voor de technische kwaliteit in complexe infrastructurele projecten binnen een overheidsorganisatie;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met multidisciplinaire infrastructurele projecten met een UAV gc-contract;
  • Aantoonbare werkervaring in gemeentelijke context met projectmatig werken in een IPM-team.

Wensen en competenties

Wensen (Selectiecriteria)

  • Een aantoonbaar afgeronde WO/universitaire opleiding in de richting van de Civiele techniek (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als verantwoordelijke voor de technische kwaliteit in complexe infrastructurele projecten binnen een gemeente (25 punten): 0 tot 2 jaar (0 punten); 2 tot 3 jaar (15 punten); 4 of meer jaar (25 punten).
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met multidisciplinaire infrastructurele projecten met een UAV gc-contract (25 punten): 0 tot 5 jaar (0 punten); 6 tot 9 jaar (15 punten); 10 of meer jaar (25 punten).
  • Aantoonbare werkervaring in gemeentelijke context met projectmatig werken in een IPM-team (25 punten): 0 tot 1 jaar (0 punten); 1 tot 3 jaar (15 punten); 4 of meer jaar (25 punten).

Competenties

  • Wij zoeken een gedreven en resultaatgerichte professional die zelfstandig kan werken, maar ook een echte teamspeler is.
  • Je hebt goede communicatievaardigheden en je bent vaardig in het leggen van sociale verbindingen.
  • Uit het gesprek blijkt dat jij de juiste overtuigingskracht hebt om het project in goede banen te leiden.

Organisatie en team

Organisatie

Op het snijvlak van Drenthe en Overijssel ligt een bruisende gemeente. Met een historische provinciestad, karakteristieke dorpen en prachtige natuur. Op dit knooppunt van water, spoor en wegen steken inwoners, ondernemers en gemeente samen de handen uit de mouwen. Hier krijg je de kans om écht verschil te maken. Om te doen wat nodig is. Samen, op z’n Meppels.

Ondernemen zit in ons DNA. Samen met onze gemeenschap zien we kansen en proberen we uit wat werkt. Met een menselijke maat en alle neuzen gericht op de toekomst. We weten waar we het voor doen en vooral voor wie: de Meppelers. We staan naast onze inwoners, ondernemers en instellingen. Van balie tot buitendienst luisteren we naar ze, nemen ze serieus en hechten we bovenal waarde aan hun mening. Samen pakken we ideeën en uitdagingen aan, binnen de gemeente en daarbuiten. Zó maken we het verschil. 

Vanaf het moment dat je binnenstapt, voel je je welkom. Dat merk je aan de manier waarop je wordt begroet en mensen je aanspreken. Eigenlijk merk je dat al onderweg naar je werk. Je hoeft hier niet in de drukte naartoe, staat zelden in de file en fietst zo van het station naar het stadhuis.

Samen met ruim 425 collega’s werk je dagelijks aan vraagstukken die er écht toe doen voor onze ruim 35.000 inwoners. Van werk en inkomen tot duurzaamheid en leefomgeving: we maken samen werk van een toekomstbestendig Meppel. De organisatie bestaat uit 14 verschillende teams zoals Ruimte en initiatief, Sociaal domein, Duurzaamheid, Dienstverlening en Advies. We hebben korte lijnen en kennen elkaar. Bij gemeente Meppel kun je in overleg flexibel werken. Stem jouw wensen af met jouw team en teammanager. Werk met plezier en haal meer uit jezelf.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“administratieve partner beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 3 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op nader te bepalen. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen hierover bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 4x 6 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: ja. De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Bij gemeente Meppel kun je in overleg flexibel werken. Stem jouw wensen af met jouw team en teammanager. Kandidaat moet een eigen laptop hebben voor eventueel thuiswerken.

Aantal professionals of FTE:
1 professional

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Verstrekking: alleen mobiel. Deze levert de organisatie bij de 1e werkdag. Voorkeur door kandidaat aan te geven telefoonbesturing: Android (Samsung) of iOS (Appel). Geen andere zaken zoals laptop, scherm (daarvoor geldt BYOD) en geen verstrekking parkeergunning. Kandidaat moet een eigen laptop hebben voor eventueel thuiswerken.

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo