Begindatum:
9 jun 2025Einddatum:
1 okt 2026Publicatiedatum:
22 mei 2025Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem!
Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.
Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.
Omschrijving van de opdracht
In verband met een vacante vacature zijn wij tijdelijk - totdat de vacature structureel is ingevuld - op zoek naar een Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening.
Als medewerker RO krijg je energie van plannen in de fysieke leefomgeving. In een samenspel van belangen, zowel van de gemeente als onze inwoners en bedrijven, vind je de weg om tot een overwogen advies en uitvoering te komen. Je doet je werk deels zelfstandig en deels als onderdeel van een projectteam. De Omgevingswet zie je als kans om je werk nog beter af te stemmen op de samenleving.
Verantwoordelijkheden:
Beoordeelt en begeleidt ruimtelijke initiatieven van conceptverzoek tot vergunningverlening;
Adviseert initiatiefnemers, collega’s, bestuur en externe partijen over ruimtelijke vraagstukken;
Stelt ruimtelijke onderbouwingen op en beoordeelt motiveringen zoals EFTAL;
Behandelt aanvragen voor omgevingsvergunningen en afwijkingsbesluiten;
Schrijft bestuurlijke adviezen en voorstellen voor college en gemeenteraad;
Draagt bij aan het opstellen, herzien en implementeren van het (tijdelijk en definitief) omgevingsplan;
Signaleert kansen voor nieuwe ontwikkelingen binnen de fysieke leefomgeving;
Werkt mee aan beleidsontwikkeling, gebiedsontwikkeling en ruimtelijke visies;
Vertegenwoordigt de gemeente of organisatie in overleggen en participatiebijeenkomsten;
Neemt deel aan multidisciplinaire overleggen zoals intake- en omgevingstafels.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Een aantoonbare afgeronde opleiding planologie, ruimtelijke ordening, stedenbouw op hbo bachelor niveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het werkgebied RO van een overheidsorganisatie;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker RO.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker RO (30 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met beleidsontwikkeling en implementatie op RO gebied (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met beoordeling van ruimtelijke initiatieven (20 punten);
Een aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding (20 punten).
Competenties
Analyseren
Logsisch redeneren
Oplossingsgericht
Resultaatgerichtheid
Klantgerichtheid
Empathsich vermogen
Samenwerken
Schriftelijke en mondelinge communicatie
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 (maximaal €97 per uur). Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-di-wo-do-vrij / in overleg.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 5 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Lochem mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Lochem. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Lochem merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

