Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
4 nov 2025Ben jij een geboren organisator, een natuurlijke leider en weet je hoe je een team optimaal laat functioneren? Wil jij werken in een dynamische omgeving waar jouw coordinerende rol direct impact heeft? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Als coordinator Burgerzaken maak je onderdeel uit van ons enthousiaste team. Samen met het team ben je verantwoordelijk voor een klantgerichte, efficiente en correcte uitvoering van alle taken op het gebied van burgerlijke stand, persoonsregistratie en andere burgerzaken. Je werkt voornamelijk vanuit ons Servicecentrum in Leidschendam. Als aanspreekpunt voor het team Burgerzaken heb je een positieve en kritische blik, werk je verbindend en zie je kansen om de dienstverlening te verbeteren. Je doet concrete voorstellen en voert deze zelfstandig met het team uit, waarbij je rapporteert aan de teamleider Basisregistraties. Jij brengt structuur aan, organiseert het werk en houdt overzicht, zodat de dagelijkse werkzaamheden efficient en volgens de geldende wet- en regelgeving worden uitgevoerd. Daarnaast adviseer je over en initieer je plannen voor procesverbeteringen, beleid en complexe vraagstukken binnen burgerzaken aan de teamleider. Je bent inhoudelijk expert binnen jouw vakgebied en zorgt er tevens voor dat het team beschikt over de juiste kennis, middelen en begeleiding.
Werkzaamheden:
Doelstelling:
Een goed georganiseerd, gemotiveerd en effectief team dat samenwerkt aan een hoogwaardige dienstverlening voor alle inwoners.
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 78.000 inwoners. We werken met zon 700 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.
Het Klant Contact Centrum (KCC) vormt voor de inwoners, bedrijven en instellingen van de gemeente Leidschendam-Voorburg de toegang tot de producten van de overheid. De afdeling is regisseur van de vraag en beheert de basisregistraties. De kernwoorden voor KCC zijn klantgericht, betrouwbaar en transparant. Binnen het KCC werken wij volgens het principe van hostmanship: wij behandelen de klant zoals de klant graag behandeld wil worden en wij werken aan een mensgerichte dienstverlening. De afdeling KCC bestaat uit 4 teams namelijk, Eerstelijns, Vergunningen, Basisregistraties en Kwaliteit en Organisatie.
Stap 1: Beoordeling CVs op knock-outcriteria
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie CVs
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
Leidschendam-Voorburg beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Leidschendam-Voorburg behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 18 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg (het werk bepaald waar en wanneer je werkt).
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 6 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op maandag 10 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 11 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.