DAS1.2024-48 Senior financieel adviseur Leiden

Stadhuisplein 1, 2311 EJ Leiden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
105 32-36 Zuid-Holland

Begindatum:

23 sept 2024

Einddatum:

23 sept 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

14 aug 2024

Omschrijving van de opdracht
Bij de gemeente Leiden leveren we diverse specialistische diensten aan gemeenten en een aantal samenwerkingsverbanden in de regio Leiden. Onderdeel van deze diensten is het financieel advies dat wordt geleverd door een groep van circa 30 adviseurs. Voor de gemeente Leiden zijn we op zoek naar een senior financieel adviseur die het cluster IDA gaat bedienen.

Het cluster IDA is sinds 1-1-2023 ontstaan a.g.v. de opheffing van de gemeenschappelijke regeling Servicepunt71 per 31-12-2022 . De managementstructuur is gereorganiseerd en in 2024 is de doorontwikkeling opgestart. De senior financieel adviseur heeft een belangrijke rol in de advisering en doorontwikkeling van het “in control” komen van het Cluster IDA. Daarnaast wordt van de senior financieel adviseur verwacht dat hij/zij gefundeerd financieel advies geeft aan zowel het management als de directeur van het cluster IDA van de andere lopende zaken. Ook wordt gevraagd van de senior financieel adviseur om een coördinerende rol op zich te nemen richting de andere vier financieel adviseurs van het cluster IDA.

De werkzaamheden

  • Je ondersteunt integraal de directeur en het management van het cluster IDA bij de bevordering en bewaking van de doelmatigheid en rechtmatigheid van processen en beheer van afdelingen.

  • Je adviseert managers en projectleiders over financieel economische aspecten van hun vakgebied, van bestuursvoorstellen en het opstellen en uitvoeren van de begroting.

  • Je ondersteunt het cluster IDA in de P&C cyclus (kadernota, begroting, bestuursrapportage en jaarrekening).

  • Je werkt nauw samen met je collega adviseurs, zoals de andere financieel adviseurs, de financieel specialisten en de concerncontroller van de gemeente Leiden.

  • Je levert een bijdrage aan projecten van de eigen organisatie.

Eisen

  • Minimaal HBO werk en denkniveau

  • Beschikbaar per 26-9-2024

  • Minimaal 5 jaar ervaring als financieel adviseur bij een 100.000+ gemeente.

  • Minimaal 3 jaar ervaring in een coördinerende rol op het gebied van financiën en/of control.

Wensen

  • Subgunningscriterium 1: CV en Motivatiebrief (35/100 punten)
    Inschrijver dient een CV en Motivatiebrief te overleggen, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

    • Uitwerking van relevante kennis van gemeentelijke financiën.

    • Uitwerking van relevante werkervaring op het financiële adviesvlak.

    • Een bredere achtergrond dan enkel financiën (Bedrijfskunde of Bestuurskunde) is een pré.

    • Analytisch en nauwkeurig ingesteld.

    • Ervaren in Excel

    • Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de motivatiebrief één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen.

    • Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.

  • Subgunningscriterium 2 Gesprek (50/100 punten)
    De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en motivatiebrief. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

    • Je bent communicatief sterk en samenwerkingsgericht

    • Je bent (pro actief) in staat verschillende belangen en ambities bij elkaar te brengen

    • Je hebt oog voor verschillende rollen (gemeenteraad, college, lijnorganisatie, financiën) en daarbij behorende taken binnen een gemeente.

    • Je streeft naar continue kwaliteitsverbetering

    • Je kunt mensen motiveren en overtuigen, zonder het bestuurlijke belang uit het oog te verliezen.

    • Je bent een zelfstarter en komt snel tot voortgang en resultaat

  • Subgunningscriterium 3 Prijs (15/100 punten)
    Voor deze uitvraag geldt een plafond bedrag van €105,- (uurtarief) excl. Btw en inclusief salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijke zijn bij de uitvoering van de opdracht. Inschrijving boven dit bedrag worden terzijde gelegd. Het uurtarief dient uitsluitend vermeld te worden op het offerte/prijs-formulier. Het is niet toegestaan om het tarief te vermelden op andere documenten zoals het CV en de Motivatiebrief. Uw inschrijving kan dan ter zijde worden gelegd.

    Score prijs
    De Inschrijver waarvan het uurtarief het laagst is, krijgt het maximale aantal punten. De overige Inschrijvers krijgen een score naar rato volgens de formule: Laagste uurtarief/uurtarief Inschrijver * (maximaal aantal punten) = score prijs. De score wordt afgerond op maximaal 2 decimalen achter de komma.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.