Begindatum:
24 nov 2025Einddatum:
31 mrt 2026Publicatiedatum:
23 okt 2025Omdat een collega met zwangerschapsverlof gaat zoeken wij voor de periode van eind november t/m maart 2026 een enthousiaste medewerker communicatie die als aanpakker vlot inziet wat er moet gebeuren. Je gaat aan de slag binnen het team communicatie en werkt voornamelijk binnen de thema's Openbare orde en veiligheid, Nieuwkomers (asiel- en statushouders) en andere sociaal maatschappelijke onderwerpen. Ook werk je nauw samen met de collega's die inhoudelijk betrokken zijn bij de genoemde thema's.
In deze functie is het belangrijk dat je overzicht houdt op de communicatieplanning en de opdrachten waar jij iets in kunt betekenen. Je bereidt communicatieactiviteiten voor en stemt het af met een van de communicatieadviseurs. Je bent betrokken, hebt affiniteit met maatschappelijke thema’s en hebt frisse ideeën hoe je een doelgroep kunt bereiken.
Werkzaamheden:
Je ondersteunt de communicatieadviseur en andere collega's bij campagnes hierover;
Je verzamelt informatie die belangrijk is bij het maken van communicatiemiddelen of het beantwoorden van persvragen;
Je schrijft toegankelijke en doelgroepgerichte teksten;
Je maakt communicatie uitingen voor social media met behulp van Canva;
Je plaatst in afstemming met collega's content op intranet, website, social media en de gemeentepagina in het huis-aan-huisblad;
Je regelt en begeleidt vormgevers, fotograaf en/of videograaf bij het maken van communicatiematerialen zoals flyers, posters of filmpjes.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO4 niveau met relevantie voor het communicatievak;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker communicatie of vergelijkbaar bij een gemeente of andere overheidsorganisatie;
Minimaal 3 jaar werkervaring als medewerker communicatie in de afgelopen 10 jaar;
Een maximum uurtarief van 85 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker communicatie of vergelijkbaar bij een gemeente of andere overheidsorganisatie (20 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker communicatie (20 punten);
Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van vormgevers, fotograaf of videograaf bij het maken van communicatiematerialen zoals flyers, posters of filmpjes (25 punten);
Aantoonbare werkervaring in contentontwikkeling voor social media, websites en/of intranet (20 punten);
Aantoonbare ervaring in het werken met Content management systemen (CMS) (10 punten);
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau met relevantie voor het communicatievak (5 punten).
Samenwerkingsgericht;
Hands on;
Probleemoplossend;
Flexibiliteit.
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zon 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collegas persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 7 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 november 2025 bericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg (voorkeur ma/wo/vr)
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 7 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).