Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
7 nov 2025De gemeente Hilversum is op zoek naar een daadkrachtige en deskundige professional die zich inzet voor inwoners met financiele problematiek en voor inwoners die getroffen zijn door de Kinderopvangtoeslagaffaire. De functie bestaat uit twee gelijkwaardige onderdelen: 50% werkzaamheden als schuldhulpverlener, 50% werkzaamheden als medewerker Kinderopvangtoeslagaffaire. Je werkt vanuit het Sociaal Plein Hilversum, in nauwe samenwerking met collegas en externe partners, met als doel inwoners te begeleiden naar financiele stabiliteit en herstel van perspectief.
Wij zijn op zoek naar een daadkrachtige schuldhulpverlener die deskundig en ervaren is in zowel fase 1 als fase 2 van het schuldhulpverleningstraject. Je hebt brede kennis van het vakgebied en ervaring met schuldhulpverlening aan ondernemers (zonder focus op ondernemingsdienstverlening). Als schuldhulpverlener werk je nauw samen met collegas en partners om clienten te begeleiden naar een situatie waarin schulden niet langer belemmerend zijn voor maatschappelijk participeren. Je creeert rust en overzicht in vaak complexe situaties. Wanneer je signaleert dat er meer speelt, zoek je actief de samenwerking op met andere disciplines binnen of buiten het Sociaal Plein. In het contact met clienten hanteer je een coachende stijl; doorvragen is je tweede natuur. Je toont begrip, maar bewaart professionele afstand. In het contact met schuldeisers communiceer je zakelijk, met oog voor de menselijke kant.
In deze rol ben je samen met een collega het aanspreekpunt voor inwoners die getroffen zijn door de toeslagenproblematiek. Je begeleidt hen bij herstel op financieel, sociaal en emotioneel vlak.
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland. Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Het Team Schuldhulpverlening van de gemeente Hilversum is in 2020 gestart en bestaat uit de onderdelen Vroegsignalering, Budgetcoaching, Schuldhulpverlening en een medewerker Kinderopvangtoeslagaffaire (KOTA). Samen zetten we ons in om inwoners tijdig te bereiken, schulden te voorkomen en duurzame financiele rust te creeren. Onze visie is helder: schuldhulpverlening is beschikbaar en toegankelijk voor alle inwoners van Hilversum, gericht op preventie en op het herstellen van financiele stabiliteit, zodat iedereen volwaardig kan meedoen in de samenleving. We werken volgens de NVVK-richtlijnen en blijven continu verbeteren in onze dienstverlening. Je wordt onderdeel van een bevlogen en deskundig team in ontwikkeling, waarin samenwerking, kennisdeling en professionele ruimte centraal staan. Binnen het team werken we intensief samen met collegas uit het sociaal domein en externe partners om inwoners de best mogelijke ondersteuning te bieden van vroegsignalering tot herstel na de Kinderopvangtoeslagaffaire.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 24 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.
De administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
De administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door de broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Hilversum mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Hilversum. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief. We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe administratieve broker wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 14 november 2025, 9:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden maandag 17 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 18 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.