Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Klantmanager Inburgering en Participatie

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 5 dagen
75 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wij zijn op zoek naar een klantmanager inburgering en participatie. Als klantmanager inburgering en participatie ondersteun je nieuwkomers in onze gemeente bij hun inburgering en integratie. Je stelt samen met de inwoner een persoonlijk Plan Inburgering en Participatie (PIP) op om mee te kunnen doen in de Hilversumse samenleving. We werken oplossingsgericht. Als klantmanager ben je klant- en kwaliteitsgericht en kom je gemaakte afspraken na. Ook kun je hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden en ben je besluitvaardig. Daarnaast ben je je ervan bewust dat het belangrijk is dat jouw werk zorgvuldig en op tijd af komt. Je bent flexibel en kunt goed omgaan met stress. Je ontvangt graag feedback en schroomt niet om dit te geven. Je werkt zelfstandig aan je eigen caseload, en weet een bijdrage te leveren aan de teamopgaven

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als met de doelgroep statushouders op het gebied van de Wet inburgering, de Participatiewet en aanverwante wet- en regelgeving (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Uurtarief maximaal 75,00- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als klantmanager/ consulent inburgering en participatie in de afgelopen 4 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring met het systeem Suite van leverancier Centric;
  • Bereid om de werkzaamheden uit voeren op de locatie Sociaal Plein in Hilversum; fysieke aanwezigheid is vereist;
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;
  • Beheersing van minimaal een van de volgende vreemde talen: Engels, Frans, Arabisch en/of Farsi (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als klantmanager/ consulent inburgering in de afgelopen 5 jaar in onze regio (regio Hilversum);

Wensen en competenties

Wensen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Resultaatgericht werken
  • Besluitvaardigheid
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren
  • cultuur sensitief;
  • klant- en kwaliteitsgericht;
  • samenwerken

Organisatie en team

OrganisatieWe werken voor Hilversum, de mediastad van NederlandEen groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.Elke dag willen we dit waarmaken.En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 19 september 2025 in de loop van de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 18 september 2025 voor 17.00 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 16 september 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 17 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 18 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur