Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening

Gemeente Hellendoorn

Willem Alexanderstraat 7, 7442 MA Nijverdal, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij bent degene die schakelt tussen inhoud, beleid, proces en samenwerking. Vanuit onze Omgevingsvisie begeleid je planprocedures van begin tot eind. Je overlegt met initiatiefnemers- soms letterlijk aan de keukentafel- en werkt aan ruimtelijke plannen in ons Huis voor Cultuur en Bestuur.

Jou werkzaamhden bestaan onder andere uit:

  • Je stelt beleid op het gebied van ruimtelijke ordening;
  • Je actualiseert bestaand beleid;
  • Je adviseert (ook bestuurlijk) en beoordeelt ruimtelijke vraagstukken en ruimtelijke initiatieven;
  • Je begeleidt ruimtelijke procedures;
  • Je vertegenwoordigd in de ruimtelijke procedures de gemeente bij de rechtbank en Raad van State;
  • Je communiceert, adviseert met initiatiefnemers, ondernemers en inwoners;
  • Je werkt nauw samen met interne en externe partijen op inhoud en procesniveau;
  • Je past moeiteloos wet- en regelgeving toe.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur ruimtelijke ordening binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet, benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan.

Wensen en competenties

Wensen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening, Planologie, Bestuurskunde;
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur ruimtelijke ordening;
  • Aantoonbare werkervaring met RX Mission en/of RxBase, benoemd duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan;

Competenties

  • Gezonde dosis creativiteit;
  • Lef;
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Klantgericht;
  • Luisteren;
  • Tactisch gedrag;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Overtuigen;
  • Assertiviteit;
  • Besluitvaardigheid;
  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Gemeente HellendoornWerken voor de gemeente Hellendoorn betekent werken voor een bruisende gemeente. Dagelijks zetten we ons met elkaar in voor 36.000 inwoners die wonen in een van onze buurtschappen of kernen. Onze gemeente ligt op een bijzonder plekje in het hart van Overijssel in het prachtige decor van het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug en het Reggedal. Om 36.000 inwoners van dienst te kunnen zijn is onze organisatie groot genoeg om alle disciplines in huis te hebben, maar klein genoeg om wendbaar te zijn. Dit merk je in je werk; als je iets wilt regelen is er vaak maar een telefoontje nodig om de juiste collega te spreken te krijgen. Bij binnenkomst merk je al gauw dat er een informele sfeer heerst, collegas maken makkelijk een praatje. Met elkaar werken we aan de toekomst van Hellendoorn. Je komt te werken binnen de afdeling Omgevingsontwikkeling, een dynamische afdeling van ongeveer 50 collegas. Samen zetten we ons in voor een optimale leefomgeving in de gemeente Hellendoorn. Binnen deze afdeling werk jij met zon 5 directe collegas aan ruimtelijke ontwikkeling, waarbij disciplines als Economische Zaken, Volkshuisvesting, Agrarische Zaken, Grondzaken, Recreatie & Toerisme, Duurzaamheid en Vergunningverlening elkaar versterken. Onze afdeling kenmerkt zich door integrale samenwerking, korte lijnen, veel ruimte voor eigen initiatief en een informele, collegiale sfeer. Hier krijg je de kans om van betekenis te zijn voor de toekomst van onze gemeente.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 26 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 24 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Gemeente Hellendoorn heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Deze functie is ingedeeld in functieschaal maximaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdagIs hybride werken mogelijk: Ja Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 19 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 22 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 23 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur