Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Regisseur GEO-informatie

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Sluit over 10 dagen
90 24-32 Friesland

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

30 mei 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

20 okt 2025

Omschrijving

Deze opdracht betreft een tijdelijke inzet als Regisseur GEO-informatie. De nadruk ligt op inhoudelijke ondersteuning bij de afronding en invoering van nieuwe applicaties: dg-Dialog BGT en KaartViewer (GIS-viewer). Hier zoeken wij specialistische kennis voor. Je levert een actieve bijdrage aan het testen, optimaliseren en implementeren van deze systemen, zodat de organisatie soepel kan overstappen op de nieuwe werkwijze.

Werkzaamheden

Daarnaast wordt van je verwacht dat je meedenkt en ondersteunt bij het lopende onderzoek naar toekomstbestendige basisadministraties. Dit onderzoek is gericht op het toekomstbestendig inrichten en beheren van basisregistraties (zoals BGT, BAG, WOZ). Je signaleert knelpunten, denkt mee over procesverbeteringen en brengt praktijkervaring in bij het formuleren van aanbevelingen.

Het tijdelijke karakter van deze opdracht wordt mede bepaald door het feit dat na afronding van het onderzoek naar toekomstbestendige basisadministraties de definitieve taken en functies opnieuw worden beschreven en ingericht. Tot die tijd ligt de nadruk op het ondersteunen van de organisatie in de overgangsfase en het leveren van inhoudelijke expertise.

Naast deze tijdelijke en projectmatige werkzaamheden, ben je als Regisseur GEO-informatie ook verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van de gegevens binnen de BGT. Je laat objecten inwinnen en muteert, levert en distribueert gegevens. Je onderzoekt en verwerkt terugmeldingen die betrekking hebben op de BGT, houdt het dashboard BGT bij en de Kadaster kwaliteitsrapportages BGT, en hebt nauw contact met afnemers en belanghebbenden zoals collegas van Openbare Werken, BAG en WOZ. Ook het kenbaar maken van publiekrechtelijke beperkingen via BRK-PB en het kadaster behoort tot jouw taken. Je adviseert en rapporteert (ENSIA) over de kwaliteit en kwantiteit van de BGT en hebt oog voor procesverbeteringen.

Deze opdracht is een tijdelijke inzet met een duidelijke begin- en einddatum, gericht op het ondersteunen van de organisatie tijdens de overgang naar nieuwe applicaties en het onderzoek naar toekomstbestendige basisadministraties.

Resultaatsverplichtingen

  • Je levert een inhoudelijke bijdrage aan de succesvolle implementatie en afronding van de nieuwe applicaties dg-Dialog BGT en Kaartviewer (GIS-viewer.) Dit omvat het testen, optimaliseren en borgen van een soepele ingebruikname.
  • Je ondersteunt en denkt actief mee in het onderzoek naar toekomstbestendige basisadministraties (zoals BGT, BAG, WOZ). Je signaleert knelpunten, brengt praktijkervaring in en levert input voor het opstellen van aanbevelingen en rapportages.
  • Je draagt bij aan het formuleren van een advies of rapportage over de toekomstige inrichting van de basisadministraties.
  • Je onderhoudt nauw contact met afnemers en belanghebbenden (zoals collegas van Openbare Werken, BAG en WOZ) en adviseert en rapporteert (ENSIA) over de kwaliteit en kwantiteit van de BGT.
  • Je signaleert en initieert procesverbeteringen waar mogelijk.
  • Je levert gedurende de opdracht een volledig en actueel BGT-beheer en garandeert verwerking en publicatie van mutaties conform landelijke standaarden, actuele dashboards en kwaliteitsrapportages, tijdige afhandeling van terugmeldingen en distributie volgens leverkalender. Acceptatie vindt plaats bij aantoonbare oplevering zonder foutmeldingen.

Eisen

Niet bekend

Wensen en competenties

Niet bekend

Organisatie en team

Je zult nauw contact hebben met afnemers en belanghebbenden zoals collega's van Openbare Werken, BAG en WOZ.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Tijdelijkheid van de opdracht

Deze opdracht is tijdelijk van aard, omdat na afronding van het onderzoek naar toekomstbestendige basisadministraties de definitieve taken en functies opnieuw worden beschreven en ingericht. De inzet is bedoeld om de organisatie te ondersteunen in deze overgangsfase en om te zorgen dat het reguliere beheer van de BGT ononderbroken doorgaat.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur