Projectleider planvorming team ruimtelijke ontwikkeling

gemeente De Fryske Marren

Herema State 1, 8501 AA Joure, Nederland

Sluit over 6 dagen
120 32 Friesland

Begindatum:

16 okt 2025

Einddatum:

23 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

17 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Voor het team ruimtelijke ontwikkeling zijn wij op zoek naar een projectleider planvorming die tijdelijk ons team komt versterken. Je werkt aan verschillende projecten die bijdragen aan de ontwikkeling van onze leefomgeving.

Je bent verantwoordelijk voor onder andere de volgende projecten: 

  • Uitbreidingsplan Nij Sân Rotten in Rottum;

  • Nieuwbouw Wyldehoarne 4 fase 1 en fase 2 in Joure;

  • Herontwikkeling locatie voormalig Zuyderzee Lyceum in Lemmer;

  • Woningbouw Koepeinse in Bantega;

  • Woningbouw BTO in Ouwsterhaule.

Verantwoordelijkheden

Als projectleider planvorming leid je de planvormingsfase van ruimtelijke projecten, van initiatief tot vaststelling definitief ontwerp en ruimtelijke procedure. Je stelt onder andere projectopdrachten op, houd de planningen bij en bewaakt de voortgang en kwaliteit. Verder adviseer je het bestuur en management. Dit doe je niet alleen. Je werkt namelijk nauw samen met de verschillende interne disciplines zoals verkeer, volkshuisvesting, stedenbouw, realisatie, grondzaken en planologie. Daarnaast werk je ook samen met externe partijen zoals ontwikkelaars, adviesbureaus, de provinsje en It Wetterskip.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen;

  • Minimaal tien jaar ervaring als projectleider;

  • Hbo- of wo werk- en denkniveau.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Wensen

  • Je bent goed in het houden van overzicht en kunt projectmatig werken;
    Gewicht: 40 %

  • Je hebt en proactieve houding, goede communicatieve vaardigheden;
    Gewicht: 30 %

  • Probleemoplossend vermogen en de wil om samen te werken.
    Gewicht: 30 %

Competenties

  • Kennis en ervaring met projectmatig werken 

  • Oplossingsgericht

  • Goede communicatieve vaardigheden 

  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare (je kunt het Fries verstaan of je wilt dit leren)

Organisatie en team

Voor het team ruimtelijke ontwikkeling zijn wij op zoek naar een projectleider planvorming die tijdelijk ons team komt versterken. Je werkt aan verschillende projecten die bijdragen aan de ontwikkeling van onze leefomgeving.

Gespreksinformatie

Als Inschrijver in de top is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 17 november 2025 tot en met 27 maart 2026 voor 32 uur per week.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zullen moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde start- en einddatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Optie tot verlenging
Nee

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur