Contract manager

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen limieten 16-20 Friesland

Begindatum:

15 feb 2025

Einddatum:

31 jul 2029

Uren per week:

16-20

Publicatiedatum:

18 dec 2024

Opdracht omschrijving
Inwoners, ondernemers, gemeente en andere organisaties werken in het Programma Centrum Heerenveen samen aan de verbetering van het centrum. Het doel van ons programma is een gastvrij en gezellig centrum te realiseren waar bezoekers graag komen en langer blijven.

In de realisatiefase van het Programma Centrum Heerenveen komt alles samen in meerdere projecten waaronder o.a. het herinrichten van het winkelgebied, de bouw van een 2-laags ondergrondse parkeergarage en nog meerdere projecten verschillend van omvang. De fase om deze nieuwe plannen te vertalen naar contracten en uitvoering, de Realisatiefase is nu aangebroken. Alle projecten worden gerealiseerd i.s.m. interne collega’s, omgeving waaronder winkeliers, ontwikkelaars, publiek en overige betrokken partijen (o.a. nutsbedrijven).

Gemeente Heerenveen richt voor de Realisatiefase een projectteam in volgens het IPM model. De rol van Contractmanager willen we middels deze uitvraag invullen.

Integraal projectmanagement (IPM) is een methodiek voor de beheersing van grote(re) complexe(re) infrastructurele projecten. Het principe is dat elk aspect van een project een eigen eindverantwoordelijke manager heeft. Deze verschillende managers maken samen deel uit van één integraal projectteam. Dit projectteam vervangt de ‘traditionele projectmanager’, die feitelijk verantwoordelijk was voor alle aspecten binnen een project. 

Binnen het IPM-model onderscheiden we vijf rollen: 

  • Projectmanager

  • Manager Projectbeheersing

  • Technisch manager

  • Contractmanager

  • Omgevingsmanager 

Het IPM team werkt gezamenlijk op maandag en donderdag op het projectbureau in Heerenveen.

Verantwoordelijkheden
Als contractmanager maak je deel uit van het IPM-team en ben je verantwoordelijk voor het proces dat start met het vaststellen van de inkoopbehoefte tot en met de uiteindelijke contractbeheersing. 

Gedurende het contractproces houdt je rekening met de randvoorwaarden tijd, geld, kwaliteit en risico’s. Je voert het contractafwegingsproces uit en stelt het contract- en inkoopplan op. 

Je zorgt dat alle contractdocumenten in orde zijn en bereidt de contracten voor. Je begeleidt de tender(s), de selectie van de contractpartner(s) en managet het contract met de contractpartner(s).

Je zorgt voor een nauwe samenwerking met andere deskundigen binnen het project en de organisatie. Je stelt contractstrategieën op, maakt Nationale en Europese aanbestedingen, EMVI, selectiemethodes alsmede het toepassen van vernieuwende contract- en samenwerkingsvormen. 

Je maakt contractrisico’s inzichtelijk en minimaliseert deze, daarnaast onderhandel je hierover met het IPM-team. 

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 februari 2025 tot en met 31 juli 202. voor 16-20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2x 1 jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken vinden plaats op 29 januari. We vragen je daarmee rekening te houden.

Eisen

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

In de afgelopen tien (10) jaar minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring in de rol van contractmanager binnen een gemeentelijk IPM team in een (complexe) gemeentelijke omgeving.

In de afgelopen tien (10) jaar minimaal twee (2) projecten waarin geotechniek, betontechniek en elektrische installaties in één contract met een totale bouwwaarde van € 5miljoen als contractmanager binnen een gemeentelijk IPM team succesvol heeft voorbereid, uitgevoerd en afgerond.

WO werk- en denkniveau.

De kandidaat is op maandagen en donderdagen beschikbaar.

Wensen

Aangeboden kandidaat heeft ervaring met projecten in of nabij een stadscentrum met meerdere stakeholders zowel intern als extern, van operationeel tot strategisch niveau, in zowel (contract)voorbereiding als realisatie (40%)

De aangeboden kandidaat heeft als contractmanager aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van grond- en/of waterkerende constructies en ervaring met schadegevoelige omgeving (30%)

Matchgesprek. Tijdens het gesprek zal kandidaat worden beoordeeld op onderstaande competenties (30%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.