Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland
Begindatum:
1 mrt 2023Einddatum:
31 aug 2023Uren per week:
36Publicatiedatum:
19 jan 2023Omschrijving van de opdracht
I.v.m. zwangerschapsverlof zijn we op zoek naar een tijdelijke vervanger.
Wat ga je doen?
Als Inkomenssspecialist bij Gemeente Haarlemmermeer heb je een zelfstandige rol in contact met inwoners als het gaat om financiële dienstverlening. Je werkt nauw samen met de Casemanager werk met als doel de inwoner zo snel mogelijk zelfvoorzienend te laten zijn.
Als Inkomensspecialist voer je onderstaande werkzaamheden uit:
caseloadbeheer
het voeren van de regie over de inwonersaanvragen en mutaties die uitsluitend inkomensgerelateerd zijn
het voeren van het vervolggesprek op de werkintake over inkomen (indien van toepassing) op de leefgebieden financiën en wonen (huishouden)
het verstrekken van informatie, advies en inlichtingen aan de inwoner
het beoordelen van aanvragen levensonderhoud in het kader van de PW op volledigheid en rechtmatigheid
het beoordelen van aanvragen bijzondere bijstand en minimaregeling op volledigheid en rechtmatigheid
beëindigingsonderzoeken afhandelen
het zelfstandig vullen van het uitkeringsdossier in Civision en archiveren in Verseon en opstellen van rapportages en beschikkingen.
Kandidaatomschrijving
Wij zijn op zoek naar een ervaren Inkomensspecialist voor 32-36 uur per week met onderstaand profiel:
HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaal juridische dienstverlening
minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst
je hebt actuele werkervaring als Inkomensspecialist/consulent
kennis van voorliggende voorzieningen en ons gemeentelijk beleid
kennis van regelingen met inkomensafhankelijke componenten (fiscale kennis en kennis van lonen, loonspecificaties e.d.)
je bent in staat om beoordelingen te maken op basis van de balans tussen geld (middelen), hart (het volgen van je hart) en hoofd (kaders)
alert op de mogelijkheid van fraude en omgaan met ongewenst gedrag
bij voorkeur heb je actuele werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Verseon
je beschikt over uitstekende (motiverende) gesprekstechnieken
De functie start ergens tussen 1 en 15 maart in overleg en is tot eind augustus. Je bent vanaf maart dan ook beschikbaar.
Eisen
Minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst in de functie van inkomensspecialist. Opgedaan in de laatste 5 jaar.
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZPIn verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is de gemeente van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. Een zzp’er/DGA als hierboven bedoeld kan alleen inschrijven op de opdracht als hij/zij in dienst treedt van het detacherings-/payrollbedrijf. Kies Ja indien u zich hieraan conformeert.
Bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaal juridische dienstverlening.
Gunningscriteria
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de
uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Beoordelingscriteria
Kennis en ervaring
klik met het team
beschikbaarheid
Recente werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Verseon
Minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst in de functie van inkomensspecialist/consulent. Opgedaan in de laatste 5 jaar.
je bent in staat om ongeveer de helft van je werktijd op kantoor (Hoofddorp) te werken. Deze dagen zijn in overleg.
Interviewplanning
Deze staan voor dinsdagmiddag 11 februari ingepland via Teams.
Toelichting op rooster
32-36 uur is mogelijk Je bent op maandag t/m vrijdag beschikbaar tussen 7.00 en 18.00 uur. 4 x 9 uur werken is mogelijk
Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.