Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Jurist omgevingsrecht

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 6 dagen
Onbekend 24 Noord-Holland

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

9 okt 2025

Omschrijving

Als jurist omgevingsrecht houd je je bezig met het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures over vergunningen. Daarnaast adviseer je over diverse juridische vraagstukken op het terrein van het omgevingsrecht aan vergunningverleners, collegas en het gemeentelijk bestuur.

Je vertegenwoordigt gemeentelijke bestuursorganen in bezwaar- en (hoger)beroepsprocedures bij de bezwaarschriftencommissie, de rechtbank en eventueel de Raad van State.

Werkzaamheden:
  • Je handelt bezwaar- en beroepsprocedures af rondom vergunningen binnen de Omgevingswet
  • Je adviseert over juridische aspecten bij vergunningverlening (o.a. bouwen, VFL en horeca)
  • Je ondersteunt collegas met juridische expertise kennis in complexe dossiers
  • Je schakelt met verschillende afdelingen en externe partijen

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde wo opleiding rechten;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met of voor een gemeente op juridisch advies gebied;
  • Aantoonbare inhouderlijke kennis van de omgevingswet opgedaan middels een afgeronde cursus en gemotiveerde werkervaring;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van verweerschriften, beslissingen op bezwaar en juridische adviezen;
  • Een maximum uurtarief van 100,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare specialisatie in bestuursrecht tijdens de opleiding Rechten middels een relevante masteropleiding (30 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als jurist Omgevingsrecht binnen een gemeente (30 punten);
  • Aantoonbaar werkervaring met het zelfstandig afhandelen van meerdere bezwaar- en beroepszaken onder de Omgevingswet (30 punten);
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 1040 uur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden op een vast contract voor 24 uur per week in schaal 10 CAO Gemeenten (10 punten).

Competenties

  • Je bent proactief en je denkt steeds een stap vooruit
  • Je weet hoofd- en bijzaken te onderscheiden en kunt helder communiceren zowel mondeling als schriftelijk
  • Je pakt zaken zelfstandig op en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel
  • Teamwork is voor jou vanzelfsprekend.
  • Je hebt oog voor de politieke omgeving waarin je werkt.

Organisatie en team

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collegas. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuitie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk. Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing. We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 21 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
  • De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij de externe administratieve broker te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
  • Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe administratieve broker wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.
  • Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal eenmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
  • Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
  • 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.
  • Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indien afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
  • CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
  • Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr
  • Meer informatie: Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 13 oktober 2025, 09.00 uur en de vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 14 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 16 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur