Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Renovatie Gemeentekantoor

Zuiderzeestraatweg Oost 19, 8081 LA Elburg, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 16 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

13 sept 2025

Omschrijving

De projectleider is verantwoordelijk voor de voorbereiding, coordinatie en uitvoering van de renovatie van het gemeentekantoor.

De werkzaamheden omvatten onder andere:

  • Opstellen en bewaken van de projectplanning, het budget en de kwaliteitseisen in alle fasen van het project (van Voorlopig Ontwerp tot en met ingebruikname);
  • Aansturen en coordineren van interne en externe partijen (zoals aannemers, architecten en adviseurs);
  • Afstemming met interne stakeholders (MT, gebruikers, facilitaire dienst, ICT);
  • Risico- en issuebeheer tijdens de voorbereiding en uitvoering van het project;
  • Rapporteren over voortgang, knelpunten en mijlpalen aan de stuurgroep en/of opdrachtgever;
  • Advisering ten aanzien van, en begeleiding van inkoopprocessen in samenspraak met de afdeling inkoop en juridische zaken;
  • Zorgdragen voor een goede overgang van project naar beheer/facilitair na oplevering

Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij vergelijkbare renovatieprojecten (utiliteitsbouw, overheidsgebouwen, etc.) (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het aansturen van multidisciplinaire projectteams;
  • Per direct beschikbaar voor minimaal 16 uur per week gedurende het gehele project, inclusief verlengingen;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding Bouwkunde op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met werken volgens PRINCE2, IPMA of vergelijkbare methodiek (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding in de richting van bedrijfskunde of bestuurskunde op minimaal wo niveau (15 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met ontwerpovereenkomsten op basis van DNR en uitvoeringsovereenkomsten op basis van UAV (25 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider en ervaring met nieuwbouw of renovatie gemeentelijk vastgoed (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het definieren van ambitieniveaus met betrekking tot duurzaamheidsdoelstellingen (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een gemeente (10 punten).

Competenties

  • Organisatiesensitiviteit;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Probleemoplossend vermogen;
  • Leiderschap;
  • Samenwerkingsgericht;
  • Plannen en organiseren;
  • Stressbestendig.

Organisatie en team

Organisatie Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is. Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we ook naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams. Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een later moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. De opdrachtgever hanteert het Bring Your Own Device-principe. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 17 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 18 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 22 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur