Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur vastgoed- en accomodatiebeleid

Gemeente Barneveld

Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland

Sluit over 5 dagen
150 12-18 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

12 - 18

Publicatiedatum:

13 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht Uitdaging: De gemeente Barneveld heeft een rijk aanbod aan maatschappelijke voorzieningen. De komende jaren staan we voor de uitdaging om ons voorzieningenniveau op peil te houden en te anticiperen op de groei van onze gemeente. Met deze groei neemt ook de behoefte aan maatschappelijke voorzieningen toe en daarmee ook de vraag naar maatschappelijk vastgoed. Om in de toekomst te kunnen blijven voorzien in voorzieningen die bijdragen aan de ambities en leefbaarheid van onze gemeente en het welbevinden van onze inwoners, is het nodig een vastgoedstrategie te ontwikkelen en een lange termijnplanning te maken voor het gemeentelijk vastgoed. Om het gemeentelijk vastgoed ook op de lange termijn beschikbaar, betaalbaar en passend te houden en onderlinge verbanden te kunnen leggen, is een integraal gemeentelijk vastgoedbeleid nodig. Centrale vraag hierbij is:"Hoe kan de gemeente Barneveld haar vastgoedportefeuille beheren, doelstellingen realiseren, waardevolle functies behouden en financieel verantwoord opereren?

Dit ga jij doen: Jouw taken hebben betrekking op het gemeentelijk vastgoed: gebouwen die eigendom zijn van of worden gehuurd door de gemeente en (deels) worden gebruikt voor het realiseren van maatschappelijke functies zoals onderwijs, sport, welzijn, cultuur en ontmoeting. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van een beleidskader vastgoed. Dit beleidskader heeft als doelstelling om vastgoed doelgericht en efficient in te zetten als middel om bij te dragen aan de maatschappelijke en ruimtelijke ambities van de gemeente. Het beleid streeft naar een toekomstbestendige vastgoedportefeuille die past bij de rol van de gemeente en is afgestemd op de behoefte van inwoners en organisaties, waarbij publieke waarde centraal staat en middelen doelmatig worden ingezet. Het vastgoedbeleid draagt ook bij aan relevante themas die spelen binnen de gemeente zoals leefbaarheid, duurzaamheid en inclusie. Het beleidskader vastgoed heeft een looptijd van 25 jaar (2050) deze termijn sluit aan bij de langetermijnprocessen die bij vastgoed komen kijken, zoals planvorming, investeringen, onderhoud, gebiedsontwikkeling en bij de doelstellingen uit het klimaatakkoord van Parijs. Tegelijkertijd is het van belang om flexibel te kunnen inspelen op veranderende maatschappelijke, beleidsmatige en financiele omstandigheden. Daarom vindt na vier jaar een tussentijdse evaluatie en herijking plaats. Het nieuwe beleidskader wordt een integraal beleidskader voor vastgoed. In dit beleidskader worden onderdelen in samenhang meegenomen en afgewogen. Hiermee ontstaat een beleidskader en meerjarenplan voor alle gemeentelijke gebouwen.

Voor het opstellen van het beleidskader vastgoed verricht je in ieder geval de volgende werkzaamheden:

  • Verzamelen en analyseren van relevante gegevens over gebouwen;
  • In beeld brengen van de uitgangssituatie en relevante ontwikkelingen;
  • In samenspraak met bestuur en collegas formuleren van ambitie en beleidskaders;
  • Opstellen van een uitvoeringsprogramma waarin het strategische beleid wordt vertaald naar concrete maatregelen inclusief fasering en financiele consequenties.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Bring your own device is van toepassing;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding vastgoed of economische geografie;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met gemeentelijk vastgoed van uit een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding gericht op relevantie wet- en regelgeving (benoem dit duidelijk in het cv);

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het ontwikkelen van strategisch integraal vastgoedbeleid binnen een gemeente (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met opstellen B&W-adviezen en raadsvoorstellen (20 punten);
  • Aantoonbare affiniteit met Geografie, demografie en interpretatie daarvan voor maatschappelijk vastgoed (20 punten);

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Samenwerken;
  • Verbinden;
  • Omgevingsbewust;
  • Luisteren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Organiseren;
  • Analyserend vermogen.

Organisatie en team

Werken bij de gemeente BarneveldGemeente Barneveld is een ambitieuze en groeiende gemeente in het hart van de Gelderse Vallei, met ruim 60.000 inwoners verspreid over negen dorpen. Barneveld is een gemeente met een eigentijds, innovatief en dynamisch karakter. Werken bij Barneveld betekent bijdragen aan een positieve klantbeleving voor de inwoners, ondernemers en partners. Samen met ruim 600 collegas geef je invulling aan de ambitie: Blij met Barneveld. Binnen de organisatie staat de inwoner centraal en wordt er gewerkt vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid en verbinding. Collegas zijn bevlogen professionals die denken in kansen en samenwerken op een betrokken en resultaatgerichte manier. Team Vastgoed zorgt voor ontwikkeling en exploitatie van het maatschappelijk vastgoed dat in eigendom is bij de gemeente. Bijvoorbeeld bibliotheken, buurthuizen en sportgebouwen. Daarnaast ondersteunt het team de ontwikkeling van maatschappelijk vastgoed door andere partijen, bijvoorbeeld bij schoolgebouwen waarbij de school zelf de bouw leidtBarneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeen goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en prive.

Gespreksinformatie

PlanningDe gesprekken bij de opdrachtgever zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen spoedig bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 16 september 2025, 09:00uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 17 september gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 18 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur