Klantmanager

Gemeente Drimmelen

Park 1, 4921 BV Made, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

8 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

23 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

  • Het is een veelzijdige opdracht: je voert de Participatiewet en IOAW zowel op het gebied van rechtmatigheid als doelmatigheid uit.

  • Je beoordeelt aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand, individuele inkomenstoeslag, individuele studietoeslag en loonkostensubsidie. Je verricht heronderzoeken, beëindigingsonderzoeken en neemt eventueel besluiten tot terugvordering of tot het opleggen van een maatregel of boete.

  • Ook houd je je bezig met re-integratie: samen met de werkmakelaar van de gemeente Drimmelen zoek je op creatieve wijze naar kansen voor toeleiding naar de arbeidsmarkt of zorgmogelijkheden.

  • Samenwerking met collega's van het sociaal domein (Werk en Inkomen, Wmo/zorg en CJG/jeugdhulp) vinden wij belangrijk. In de gemeente Drimmelen werken we volgens het principe van de Omgekeerde Toets. Het is belangrijk dat je hiermee bekend bent.

Kandidaatomschrijving

Je bent een ervaren casemanager met HBO werk- en denkniveau. Je hebt kennis van en ervaring met de wetgeving op het gebied van P-wet/IOAW/Bbz/IOAZ. Bekendheid met de doelgroep statushouders en de Wet inburgering is een pré. Je werkt klantgericht, je hebt een zakelijke instelling en weet van aanpakken. Je bent communicatief vaardig, daadkrachtig, accuraat, oplossingsgericht, stressbestendig en je kunt goed samenwerken. Ervaring met softwarepakket Suite Sociaal Domein is gewenst.
 

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten

  • De kandidaat beschikt over een eigen telefoon en laptop voor het uitvoeren van de werkzaamheden.

  • De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. De leverancier vraagt een nieuwe VOG aan bij Justis op screeningsprofiel 11, 12, 41, 43. Bij aanlevering mag de VOG niet langer dan 3 maanden oud zijn en de functietitel genoemd in de opdracht of een vergelijkbare functie moet in de VOG staan. De kosten zijn voor rekening van de leverancier.

  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de
    dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding.

    Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-Brabant.
    U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaat-
    aanbieden.

  • De gemeente Drimmelen behoudt zich het recht voor om, in het kader van de beoordeling van de geschiktheid van de aangeboden kandidaat, één of meerdere referenties te verifiëren.

    Door akkoord te geven op deze eis verklaart u dat de aangeboden kandidaat toestemming heeft gegeven voor het opvragen en verifiëren van referenties bij eerdere opdrachtgevers. Bent u daarmee akkoord? (bij akkoord en opgave van minimaal 1 referentie op de CV, wordt aan de eis voldaan).

    Let op: Indien blijkt dat geen toestemming is verleend of dat referentiechecks niet mogelijk zijn, kan dit leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan deze procedure.

  • Uw kandidaat heeft kennis van en ervaring met de Participatiewet. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat beschikt over een HBO werk- en denkniveau. Dit moet blijken uit het cv

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als casemanager werk en inkomen. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft kennis en ervaring op het gebied van IAOW/Bbz/IOAZ. Dit moet blijken uit het CV.

  • Uw kandidaat heeft ervaring met het werken volgens het principe van de Omgekeerde Toets. Dit moet blijken uit het CV.

  • Uw kandidaat heeft bekendheid met de doelgroep statushouders en de Wet inburgering. Dit moet blijken uit het CV.

  • Uw kandidaat heeft ervaring met het softwarepakket Suite Sociaal Domein. Dit moet blijken uit het CV.

  • Is uw kandidaat beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

Competenties

  • klantgericht

  • zakelijke instelling

  • daadkrachtig

  • accruraat

  • oplossingsgericht

  • stressbestendig

  • goede samenwerking

Organisatie en team

Je komt te werken bij de afdeling Sociaal Domein. We werken met zo’n 50 fte samen aan de ontwikkeling en uitvoering van beleid op alle terreinen van het sociaal domein. We voelen ons betrokken en helpen elkaar graag. Met de schaalgrootte van de gemeente Drimmelen is het fijn werken met collega’s die je ook echt kent.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur