Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Doetinchem
Logo van Gemeente Doetinchem

Juridisch medewerker handhaving APV/bijzondere wetten/OOV

Raadhuisstraat 2, 7001 EW Doetinchem, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

30 - 32

Publicatiedatum:

21 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 30 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als juridisch medewerker handhaving ben je inzetbaar op vraagstukken op het gebied van de APV , bijzondere wetten en Openbare Orde en Veiligheid (OOV). Het gaat om de volgende werkzaamheden:
  • Beoordelen handhavingsverzoeken;
  • Behandelen en begeleiden handhavingsprocedures;
  • Opstellen brieven en aanschrijvingen met betrekking tot handhaving;
  • Adviseren en vertegenwoordiging bezwaar- en beroepsprocedures;
  • Adviseren over bestuursrechtelijke en strafrechtelijke stappen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding Rechten op minimaal hbo niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker handhaving APV/bijzondere wetten/OOV;
  • De kandidaat is 1 dag fysiek aanwezig op kantoor bij de gemeente Doetinchem (benoem duidelijk in cv);
  • Beschikbaar voor 30 tot 32 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen (benoem duidelijk in cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de Gemeentewet;
  • Aantoonbare werkervaring met het behandelen van bezwaren en opstellen van verweerschriften;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker handhaving APV/bijzondere wetten/OOV.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Assertiviteit
  • Besluitvaardigheidvermogen

Organisatie en team

Organisatie

Je komt te werken in het team Vergunningen, Toezicht en Belastingen (VTB). Dit team houdt zich bezig met de vergunningverlening en het toezicht op de taakvelden bouwen, kappen, evenementen en Apv en bijzondere wetten. Daarnaast wordt uitvoering gegeven aan de wet Waardering Onroerende zaken (WOZ) en de heffing van de diverse belastingen. In dit team is iedereen benaderbaar, heerst een open sfeer en is volop ruimte voor ontwikkeling. Team VTB is onderdeel van het ruimtelijk domein. Dit bestaat in totaal uit drie teams. Binnen deze teams is onder meer expertise aanwezig op het gebied ruimtelijke ordening, verkeer, economie, duurzaamheid, project- en procesleiding en civiele techniek.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 3 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Selectieproces

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Doetinchem mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Doetinchem. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldBeaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 3 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, minimaal 1 dag op kantoor

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 25 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 26 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Een externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [nummer verwijderd]. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 28 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr