Logo van Gemeente Deventer
Logo van Gemeente Deventer

Adviseur projectbeheersing

Grote Kerkhof, 7411 KZ Deventer, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

20 nov 2025
Opdracht tarief 140Opdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De opdrachtgever huurt de opdrachtnemer in voor de duur van 1 jaar voor diens expertise op projectbeheersing voor de realisatie van maatschappelijk vastgoedproject. De opdrachtnemer zal worden ingezet op met name projecten realisatie van maatschappelijk vastgoed.

Werkzaamheden
Jij geeft advies over de beheeraspecten geld, kansen en risico's, planning, informatie, organisatie en kwaliteit. Zo leid jij samen met de projectmanagers en projectleiders onze projecten in goede banen. Je werkt aan projecten binnen de energietransitie, leefomgeving of gebiedsontwikkeling. Zo draag je bij aan de ontwikkeling van de stad Deventer!

Jouw project

Elk project heeft uitdagingen. Als adviseur projectbeheersing zorg jij ervoor dat de beheeraspecten van de organisatie brede projecten worden bewaakt en dat daarop wordt bijgestuurd.  Je adviseert en ondersteunt de collega’s én signaleert en toetst in de eerste lijn van (project)control. Je bent sparringpartner, dat betekent ook dat je kritisch durft te zijn. Je maakt projectbeheersing (in het bijzonder financieel project- en risicomanagement) steeds beter toepasbaar. Daarvoor inventariseer en analyseer je beheersmaatregelen over de opzet, het bestaan, de kwaliteit en de werking van het beheersproces binnen jouw specifieke discipline. Is er actie nodig? Dan neem je initiatief. Je signaleert kansen, stelt prioriteiten en legt verbanden. Binnen de gemeente Deventer is projectbeheersing continu in ontwikkeling en daarin denk en adviseer jij mee!  

Jij adviseert projectmanagers over projectbeheersingsvraagstukken voor maatschappelijk vastgoedprojecten in de gemeente. Voor het komend jaar betreft dat een aantal schoollocaties en sporthallen en een multifunctionele wijkvoorziening.

Werkzaamheden:

  • Je geeft mede sturing aan strategische, impactvolle maatschappelijke projecten en beheerst daarbij de scope, inclusief wijzigingen/issues. Je bent verantwoordelijk voor voortgang, risico’s, kosten en kwaliteit en stuurt tijdig bij.

  • Je begeleidt projectmanagers bij het opstellen van een plan van aanpak, goedkeuringsdocumenten en projectmatig werken.

  • Je bent verantwoordelijk voor het documentsysteem en het informatieproces en je zorgt voor een toegankelijk en traceerbaar dossier.

  • Je stelt risicodossiers op, houdt deze up-to-date en implementeert beheersmaatregelen.

  • Je monitort de naleving van afgesproken processen en procedures en vertaalt knelpunten naar concrete verbeteracties.

  • Je werkt samen met collega’s aan het continu verbeteren van onze werkmethoden en werkwijzen op het gebied van projectbeheersing

Eisen

  • Er mag slechts een partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden. Een ZZPer via tussenkomst, waar een bureau een vergoeding voor ontvangt, wordt gezien als rechtstreeks;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;

  • Een motivatie, opgesteld door de kandidaat zelf, is toegevoegd aan het CV van de kandidaat;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van projectbeheersing of projectcontrol;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatig werken, projectmanagent, risicomanagement kostenbeheersing bij een (semi)overheidsinstelling.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring gebied van projectbeheersing of projectcontrol (40 punten).
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatig werken, projectmanagement, risicomanagement kostenbeheersing bij een (semi)overheidsinstelling (20 punten).
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau (20 punten).
  • Uurtarief maximaal 140,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en werk-werk en fee (20 punten).

Competenties

  • Risicomanagement
  • Projectbeheersing
  • Gemeentelijke organisatie
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Organiseren
  • Kritisch inventariseren en Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren
  • Proactief/initiatief nemen

Organisatie en team

Organisatie

Groots denken, gewoon doen
Deventer, de stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor en met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij de gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, de stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.

Waar je terecht komt
In hartje Deventer. Een historische Hanzestad, vol sfeervolle steegjes en charmante panden. Een stad van ondernemers, van boeken, koek, bedden, cv-ketels en drukwerk. Gelegen aan de IJssel, omringd door groen en prachtige dorpen. Midden in die stad staat het gemeentehuis: een bijzonder, historisch gebouw dat historie en toekomst samenbrengt. Een van de meest duurzame overheidsgebouwen van Nederland. De 2264 vingerafdrukken van Deventenaren in het gebouw herinneren je er elke dag aan voor wie en met wie we werken

Samenwerken, samen doen
Werken bij de gemeente Deventer is samen werken, samen doen. Met Deventenaren en met je collegas. We houden de lijnen graag kort en de organisatie wendbaar.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Opties verlenging

3 x 6 maand(en)

CV-eisen

CV en door de kandidaat zelf geschreven motivatie. Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands.

Overige informatie  

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja (mits uitzondering)  

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • Er mag slechts één partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

  • De overeenkomsten, gedragscode, geheimhoudingsverklaring en brochure SROI is beschikbaar bij het aanbieden van de kandidaat in het bestand inkoopvoorwaarden.

  • Gemeente Deventer hanteert een SROI vereiste voor opdrachtnemer bij een bereikte opdrachtwaarde van € 300.000,- of hoger berekend over twee contractjaren. Zie toelichting in brochure SROI.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr