Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
31 dec 2026Publicatiedatum:
19 dec 2025Gemeente den Helder heeft ambitieuze plannen om de stad nog aantrekkelijker te maken. Als vergunningverlener omgevingswet heb je een belangrijke rol bij deze plannen. Je bent verantwoordelijk voor de toetsing en de complete afhandeling van aanvragen met daarbij behorende randzaken.
Je toetst niet alleen aan wet- en regelgeving, maar je voert de volledige regie op het gebied van de Wabo aanvragen. Vanaf de start van het in behandeling nemen van een aanvraag ben je in staat om advies te raadplegen van collega’s van verschillende teams, de Gemeentelijke Adviescommissie Omgevingskwaliteit, de Omgevingsdienst, Hoogheemraadschap en andere externe partijen om een weloverwogen besluit te maken.
Werkzaamheden:
Ben je het aanspreekpunt voor aanvragers, collega’s en externe partijen;
Wijs je vergunningen toe als dat kan, maar wijs je aanvragen ook af wanneer plannen niet binnen de wet- en regelgeving passen;
Adviseer je over de te volgen procedure, over de kritieke punten met betrekking tot het initiatief en of er andere vergunningen en ontheffingen nodig zijn;
Voer je zelf regie op de werkvoorraad;
Stuur je op het werkproces en bewaak je de termijnen.
Minimaal HBO werk- en denkniveau;
Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding in een bouwkundige richting;
In het bezit van de opleiding ABW 1;
Ruime ervaring als bouwkundige bij een gemeente;
De kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring als vergunningverlener bij een gemeente/omgevingsdienst;
Na gunning van de opdracht dient de gegunde partij een recente VOG aan te bieden.
De kandidaat beschikt over minimaal 8 jaar werkervaring als vergunningverlener bij een gemeente/omgevingsdienst (Weging: 25 %);
De kandidaat heeft ABW-1 afgerond (Weging: 10 %);
De kandidaat heeft ABW-2 afgerond (Weging: 5 %);
De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het systeem Powerbrowser (Weging: 10 %);
De kandidaat is in loondienst. Als u zelfstandige bent of een zelfstandige inschrijft zet u het antwoord op nee. (Weging: 10 %).
Bestuurlijk sensitief
Flexibel ingesteld
Secuur en accuraat
Communicatieve vaardigheden
Resultaatgerichtheid
Gemeente den Helder heeft ambitieuze plannen om de stad nog aantrekkelijker te maken.
De interviews worden gepland in de week van 12 tot en met 16 januari
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Tijdens het gesprek wordt de kandidaat getoetst op de volgende punten:
Kennis
Ervaring
Klik met het team
Competenties
Optie tot verlenging: Niets over bekend.
Hybride: Hybride werken is mogelijk. Echter verwachten wij een kandidaat minimaal twee dagen op locatie. Bij inschrijving op de opdracht conformeer je je hier ook aan.
Aantal professionals of FTE: 1 persoon
Overig algemeen: Deze uitvraag heeft een maand terug ook open gestaan. Helaas heeft de kandidaat zich op het allerlaatste moment teruggetrokken. Om deze reden staat de functie weer uit.