Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Procesmanager overeenkomst en contract Stadsbeheer Delft en Werkse!

Stationsplein 1, 2611 BV Delft, Nederland

Sluit over 10 dagen
Onbekend Zuid-Holland

Uren per week:

Onbekend

Publicatiedatum:

26 sept 2025

4. Looptijd Overeenkomst

De aanvangsdatum voor de Overeenkomst is zo snel mogelijk na de gunning. Naar verwachting zullen de werkzaamheden 27 oktober 2025 aanvangen. De looptijd van de Overeenkomst is tot 1 oktober 2026 voor 16 tot 20 uur per week. Daarna kan de Aanbestedende Dienst eenzijdig besluiten de Overeenkomst tweemaal te verlengen met drie maanden. De Overeenkomst eindigt van rechtswege op 30 september 2026 zonder dat hiervoor schriftelijke opzegging door Opdrachtgever is vereist. Indien Opdrachtgever de Overeenkomst wil verlengen, maakt zij dit uiterlijk een (1) maand voor het aflopen van de Overeenkomst kenbaar aan Opdrachtnemer.De conceptovereenkomst kunt u vinden in de bijlage van deze offerteaanvraag.De functie valt binnen schaal 12 van de CAO Gemeenten.
5. Omschrijving werkzaamheden

De opdracht De gemeente Delft zoekt een ervaren procesmanager die de herziening van de samenwerkingsovereenkomst met Werkse! leidt. Werkse! is het sociale leerwerkbedrijf van de gemeente Delft (Verbonden Partij) en helpt inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt aan passend werk. Sinds 2017 voeren zij in opdracht van de afdeling Gebiedsbeheer eenvoudige groen- en schoontaken uit in onze openbare ruimte. Gebiedsbeheer is verantwoordelijk voor het dagelijks onderhoud (aan assets) van de openbare ruimte. De huidige overeenkomst loopt eind 2026 af. Nu is het moment om te bepalen hoe we deze taken in de toekomst slim, efficient en maatschappelijk waardevol organiseren. Jij verkent samen met Werkse! en de gemeente welke werkzaamheden nu en straks het best bij Werkse! passen. Je onderzoekt scenarios, maakt een transparante kosten-batenafweging en kiest de contractvorm die juridisch klopt en toekomstbestendig is (bijv. RAW-bestek, werkomschrijving of PDC-DVO-SLA). De technische uitwerking van de contractvorm wordt door een nader te bepalen ingenieursbureau opgesteld en verder uitgewerkt. Gebiedsbeheer is verantwoordelijk voor het aanleveren van de arealen en de beheerdata. Je begeleidt en bewaakt het proces - van analyse en bestuurlijke afstemming - tot en met het (laten) opstellen van een contract, een nieuwe overeenkomst en het ondertekenen door alle betrokken partijen. Waarom dit belangrijk is? Delft wil de kwaliteit van de openbare ruimte waarborgen en vernieuwen. Werkse! moet blijvend bij kunnen dragen aan de prestatieovereenkomst die zij met de afdeling Samenleving hebben afgesloten in het kader van de Participatiewet: begeleiding naar werk, beschut werk en ontwikkelbanen. De overeenkomst moet zowel maatschappelijk, financieel als juridisch houdbaar zijn en inspelen op nieuwe wensen en innovatieve oplossingen in de stad. Wat je gaat doen?Opstellen van een projectplan met betrokken collegas van de gemeente Delft en Werkse!. Leiden van bestuurlijke afstemming en besluitvorming. Vastleggen van belangen en kaders: van gemeente, Werkse! en partners. In kaart brengen van passende werkzaamheden en perspectieven voor de doelgroep. Uitwerken van scenarios met kosten-batenanalyse. Verkennen van de juridische (on)mogelijkheden en zorgen dat de overeenkomst hierop aansluit. Aansturen van een ingenieursbureau dat de contractvorm technisch uitwerkt. Opstellen en afronden van de feitelijke overeenkomst, inclusief (bestuurlijke en/of ambtelijke) ondertekening. Een projectsecretaris kan worden ingezet voor ondersteuning waar nodig. Met wie werk je samen? Je werkt zelfstandig maar nauw samen met een team van betrokken professionals, waaronder: Strateeg, assetmanager en gebiedsbeheerder van de afdeling Stadsbeheer & Realisatie. Adviseurs van de afdeling Samenleving. Controller (eigenaar Werkse!). Jurist. Businessunit manager en manager Werken & Leren en Groen & Omgeving van Werkse!.
6. Eisen ten aanzien van de aangeboden kandidaat

6.1.Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 16-20 uur per week vanaf 27 oktober 2025;
6.2.Minimaal een afgeronde HBO opleiding
6.3.Meer dan 5 jaar ervaring met processen in politiek bestuurlijke samenwerkingsovereenkomsten.
7. Wensen ten aanzien van de kandidaat

7.1.Aantoonbare werkervaring als procesmanager en/of contractmanager in het sociaal en/of fysieke domein. Bij voorkeur leerwerkbedrijven.
7.2.Aantoonbare kennis van het juridisch perspectief op contracten, inbesteden, quasi-inbesteden en aanbesteden bij Verbonden Partijen.
7.3.Aantoonbare werkervaring in het opzetten van (samenwerkings-)overeenkomsten tussen (regie)gemeenten en sociaal leerwerkbedrijven.
7.4.Je hebt affiniteit met het beheer en onderhoud van de openbare ruimte, het sociaal domein en de huidige maatschappelijke ontwikkelingen.
7.5.Competenties: Uit de door u ingediende stukken (CV en motivatiebrief) en het gesprek blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als zeer belangrijk worden bevonden (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan):Communicatieve vaardighedenSamenwerkenVerbinden van belangenPolitiek en bestuurlijk sensitief (omgevingsbewust)ResultaatgerichtMaatschappelijk betrokkenDoor deze vraag met "ja" te beantwoorden, geeft inschrijver aan dat hij/zij beschikt over de genoemde competenties en deze terug laat komen in de ingediende stukken.
7.6.De matchgesprekken zijn gepland op maandag 13 oktober 2025 , tussen 09.00 en 13.00 uur. Bent u of is uw kandidaat op deze tijdstippen beschikbaar?
8. Prijs

8.1.PrijsBij invulling van de prijs dient u de volgende algemene uitgangspunten te hanteren: Inschrijvingen die in de ogen van de Gemeente in verhouding tot de uit te voeren diensten of leveringen abnormaal laag lijken, kunnen door de Gemeente - na verificatie - terzijde worden gelegd; De op te geven prijzen dienen de volledige Opdracht te dekken als opgenomen in de Aanbestedingsstukken en als aangeboden in uw Inschrijving; Inschrijver dient netto prijzen aan te bieden exclusief btw; Het is niet toegestaan om naast de Inschrijving een korting te geven. Indien een Inschrijver toch een korting wil geven dan dient de korting verwerkt te worden in de afgegeven prijzen in zijn Inschrijving; Alle opgegeven prijzen zijn (minimaal marktconforme) all-inprijzen, dat wil zeggen: inclusief alle in de aanbestedingsstukken genoemde eisen, wensen en voorwaarden alsmede toezeggingen gedaan in de uitwerking van de Gunningscriteria. Niet in de prijzen opgenomen kosten zullen niet worden vergoed; Inschrijver neemt in de uitwerking te allen tijde de gestelde eisen uit het Programma van Eisen in acht.Inschrijver die de laagste netto prijs aanbiedt, ontvangt de hoogste score. Het is bij deze offerteaanvraag toegestaan om een lagere prijs in te dienen. Hiervoor ontvangt indiener de hoogste score. Er worden geen extra punten toegekend.
De inkoper heeft het prijsbereik ingesteld tussen 100,00 en 120,00, maar het is toegestaan om een lagere prijs in te dienen.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur