Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van gemeente De Fryske Marren
Logo van gemeente De Fryske Marren

HR business partner

gemeente De Fryske Marren

Herema State 1, 8501 AA Joure, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

17 dec 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 24 - 32

Omschrijving

Opdracht 1 - HR-adviesopdracht Sociaal Domein

Omschrijving opdracht

De opdrachtnemer verricht een afgebakende HR-adviesopdracht gericht op het opleveren van concrete HR-producten voor het Sociaal Domein. De werkzaamheden worden zelfstandig uitgevoerd, zonder hiërarchische aansturing, en zijn gericht op analyse, advisering en oplevering van vastgestelde resultaten.

Werkzaamheden

De opdrachtnemer:

  • analyseert HR-vraagstukken binnen het Sociaal Domein op tactisch en operationeel niveau;
  • formuleert schriftelijke HR-adviezen voor leidinggevenden en directie;
  • ontwikkelt concrete oplossingsrichtingen voor vooraf afgebakende casuïstiek;
  • doet verbetervoorstellen voor bestaande HR-processen (zoals gesprekscyclus, SPP of teamontwikkeling).

De opdrachtnemer bepaalt zelfstandig de wijze van uitvoering, planning en methodiek, binnen de afgesproken opdrachtkaders.

Resultaatverplichting

Uiterlijk aan het einde van de opdracht zijn de volgende resultaten opgeleverd:

  • Een set van minimaal 8 schriftelijke HR-adviesproducten (memo's / adviezen) over HR-vraagstukken binnen het Sociaal Domein.
  • Een samenvattend adviesdocument waarin patronen, knelpunten en aanbevelingen voor HR-inzet binnen het Sociaal Domein zijn beschreven.
  • Een overdraagbaar overzicht met praktische handvatten voor leidinggevenden (geen structurele ondersteuning).

Opdracht 2 - Ontwikkeling onboarding- of doorstroomproces

Omschrijving opdracht

De opdrachtnemer ontwikkelt zelfstandig een organisatiebreed onboarding- of doorstroomproces. De opdracht heeft een duidelijk begin en einde en is gericht op het opleveren van concrete, overdraagbare producten. De keuze voor onboarding of doorstroom hangt mede af van de kandidaat die wij gaan spreken.

Werkzaamheden

De opdrachtnemer:

  • inventariseert bestaande onboarding- doorstroominstrumenten en werkwijzen;
  • ontwerpt een samenhangend onboarding- doorstroomproces;
  • stelt formats, sjablonen, checklists en procesbeschrijvingen op;
  • beschrijft de rolverdeling tussen HR, leidinggevenden en overige betrokkenen;
  • verzorgt een overdracht van de ontwikkelde producten aan de organisatie.

De implementatie vindt plaats in de vorm van oplevering en toelichting, niet door structurele uitvoering door de opdrachtnemer.

Resultaatverplichting

Uiterlijk aan het einde van de opdracht zijn de volgende resultaten opgeleverd:

  • Een vastgelegd onboarding- of doorstroomproces, inclusief procesbeschrijving en fasering.
  • Een set overdraagbare formats en hulpmiddelen (checklists, sjablonen, instructies).
  • Een implementatie- en onderhoudsnotitie waarin is beschreven hoe de organisatie het onboarding- of doorstroomproces zelfstandig kan uitvoeren en actualiseren.

Eisen

  • Afgeronde HBO-opleiding.
  • Minimaal 5 jaar HR-ervaring.
  • Procesontwikkeling HR-instrumenten.
  • Ervaring in complexe organisaties.
  • Minimaal 24 uur per week beschikbaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare HR-ervaring in (semi)publieke organisaties. (Gewicht: 50%)
  • Aantoonbare ervaring met HR-procesontwikkeling. (Gewicht: 50%)

Competenties

  • Persoonlijke effectiviteit
  • Strategisch/tactisch advies
  • Procesmatig werken
  • Plannen en organiseren
  • Communicatieve stevigheid
  • Coachen en verbinden
  • Organisatiesensitiviteit
  • Zelfstartend vermogen
  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare (je kunt het Fries verstaan of je wilt dit leren).

Organisatie en team

De opdracht wordt uitgevoerd voor de gemeente De Fryske Marren.

Gespreksinformatie

Fase 2: Het interview

Wij gaan in gesprek met de kandidaat die in de top is geëindigd. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maximaal 2 x 6 maanden.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Verantwoordelijkheden

Zelfstandigen zonder personeel (ZZP'ers) en directeur-grootaandeelhouder van een BV kunnen zich inschrijven op deze opdracht, mits zij kunnen aantonen dat de werkzaamheden zelfstandig en zonder gezagsverhouding worden uitgevoerd. Een duidelijke opdrachtovereenkomst volgens de Wet DBA is vereist om risico's op een fictieve dienstbetrekking te voorkomen.

CV

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr