Salarisadviseur

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Sluit over 3 dagen
80 16 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

5 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De salarisadministratie is een cruciaal onderdeel van de bedrijfsvoering van Gemeente De Bilt. Om de continuiteit te waarborgen en de kwaliteit van de dienstverlening op peil te houden, zoeken wij tijdelijke versterking in samenwerking met onze externe salarisverwerker.

Wij zoeken een ervaren salarisadviseur die direct inzetbaar is en zelfstandig kan opereren binnen het team HR. Je bent verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van de salarisadministratie en fungeert als aanspreekpunt voor fiscale en administratieve vraagstukken rondom personeel.

De werkzaamheden zijn o.a.:

  • Zelfstandig uitvoeren en controleren van de salarisadministratie i.s.m. de externe salarisverwerker;
  • Verzorgen van aangiftes loonbelasting en pensioenen i.s.m. de externe salarisverwerker;
  • Adviseren over fiscale personeelsvraagstukken, waaronder de Werkkostenregeling;
  • Fungeren als sparringpartner voor HR en financiele administratie;
  • Onderhouden van contacten met de externe salarisverwerker.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de uitvoeringsvoorwaarde benoemd bovenin de opdracht;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in salarisadministratie;
  • Minimaal afgeronde opleiding Praktijkdiploma Loonadministratie en/of Vakopleiding Payroll Services;
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren over fiscale personeelsvraagstukken, licht dit duidelijk toe in het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar binnen een gemeentelijke organisatie (40 punten);

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met salarisverwerkingssysteem Youforce (Visma Raet) (30 punten);

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de werkkostenregeling (20 punten);

  • Een maximum uurtarief van €80,- exclusief BTW, inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werk (10 punten).

Competenties

  • Zelfstandig

  • Accuraat

  • Communicatief vaardig

  • Ondernemend/Proactief

Organisatie en team

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 14 augustus 2025 van 13.00 uur tot 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 12 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja, voorkeur wel om maandag of donderdag op kantoor te werken

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 14 augustus 2025 van 13.00 uur tot 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 12 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemer bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur