Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS

HR Adviseur

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

8 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 28
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor Eemkracht zoeken wij een HR-adviseur. Dit is een nieuwe functie in de nieuwe organisatie Eemkracht binnen de nieuwe afdeling bedrijfsvoering. Jouw rol en taak is dan ook om deze functie vorm te geven, zodat de vaste toekomstige medewerker zo in kan stromen. Als HR-adviseur ben je sparringpartner en adviseur voor teammanagers bij de uitvoering van het personeelsmanagement en alle onderwerpen die horen bij in-, door- en uitstroom. In deze zelfstandige en brede functie schakel je continue tussen operationele en tactische vraagstukken en geef je gevraagd en ongevraagd advies. Als sparringpartner ontdek je waar de behoeften van de afdelingen voor de toekomst liggen. Die behoefte zet je om in acties om zo de toekomstdoelen van de afdelingen en Eemkracht te ondersteunen. Je begeleidt en ondersteunt organisatieontwikkelingen en de impact hiervan voor de afdelingen en/of teams en ondersteunt de teammanagers in zijn of haar rol. Samen met je HR-collegas vertaal jij de organisatiestrategie naar passend HR-beleid en zorg je dat het in de praktijk landt. Als HR-adviseur partner lever je een proactieve bijdrage aan het door ontwikkelen van de HR-dienstverlening.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Signaleert en analyseert (maatschappelijke) ontwikkelingen, wet- en regelgeving, trends en data op het desbetreffende beleidsterrein en vertaalt deze naar consequenties en kansen voor de uitvoeringsorganisatie.
  • Ontwikkelt beleids- en beheersinstrumenten, coordineert de implementatie van het beleid, en bewaakt de voortgang en kwaliteit ervan.
  • Levert kerngegevens en informatie aan over de voortgang en resultaten voor (management)rapportages

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van HRM;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als HR Adviseur binnen een overheidsinstelling;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen afdeling HR / personeelszaken binnen het sociaal domein;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in het vertalen van wet- en regelgeving naar consequenties en kansen binnen de organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring als HR adviseur binnen een uitvoeringsorganisatie binnen het sociaal domein;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als HR adviseur binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen, implementeren en bewaken van beleid;
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van organisatieontwikkeling en groei.

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Overtuigingskracht
  • Inlevingsvermogen
  • Initiatief
  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen

Organisatie en team

De Uitvoeringsorganisatie Eemkracht (opvolger van het huidige Uitvoeringsorganisatie Baarn, Bunschoten, Soest) verzorgt alle taken die gericht zijn op de zelfredzaamheid, participatie en het welzijn van de inwoners van de gemeente Baarn, Bunschoten en Soest. Hieronder vallen o.a. de Jeugdwet, participatiewet, Wmo, Leerplichtwet en leerlingenvervoer. We werken nauw samen met de betrokken gemeenten en lokale welzijnspartijen, waarbij de hulpvraag van de inwoners centraal staat. Hierbij staan onze kernwaarden centraal: Betrokken, Samen en Professioneel. Als uitvoeringsorganisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Gespreksinformatie

Beoordeling Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 december en vrijdag 19 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 17 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr