Juridisch adviseur Vastgoed en Grondzaken

Hynsteblom 4, 9104 BR Damwâld, Nederland

Sluit over 32 dagen
110 16 Friesland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

30 nov 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

7 jul 2025

Omschrijving

  • als Juridisch Adviseur Omgeving en Economie (Vastgoed en Grondzaken) bij de gemeente Dantumadiel zorgen voor een solide juridische basis voor onze gemeentelijke activiteiten op het gebied van vastgoed en grondzaken;

  • je juridische deskundigheid in deze sleutelrol combineren met een scherp oog voor de complexe uitdagingen waarmee onze gemeente wordt geconfronteerd;

  • adviseren over de juridische aspecten van vastgoed en grondzaken;

  • betrokken zijn bij complexe juridische vraagstukken met betrekking tot vastgoed en grondzaken;

  • erfpachtbeleid en de nota grondbeleid opstellen;

  • vertegenwoordigen van de gemeente bij bezwaar- en beroepsprocedures, inclusief vertegenwoordiging bij de Raad van State.

Jij hebt:

  • minimaal 3 jaar ervaring als juridisch adviseur op het gebied van vastgoed en grondzaken;

  • ervaring bij een gemeentelijke organisatie;

  • minimaal HBO werk- en denk niveau;

  • kennis van relevante wet- en regelgeving;

  • een proactieve houding, goede communicatieve vaardigheden, probleemoplossend vermogen en de wil om samen te werken.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  • Minimaal 3 jaar ervaring als juridisch adviseur vastgoed en grondzaken

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving

  • Minimaal HBO werk en denk niveau

Wensen en competenties

Wensen

  • Meerjarige (>5 jaar) ervaring als juridisch adviseur vastgoed & grondzaken - 60%

  • Kennis van vastgoed en grondzaken - 20%

  • WO werk en niveau - 20%

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

Als Juridisch adviseur Vastgoed en Grondzaken maak je deel uit van het team Omgeving en Economie. Dit team heeft een divers takenpakket, en we zoeken enthousiaste teamleden om ons te versterken. We zijn verantwoordelijk voor verschillende gebieden, waaronder vergunningen, toezicht, handhaving, veiligheid, economie, ruimtelijke ontwikkeling en vastgoed en grondzaken.

Binnen ons team behandelen we vergunningaanvragen, houden we toezicht op activiteiten in de fysieke leefomgeving en zorgen we voor handhaving van de regels. We zijn ook betrokken bij veiligheidskwesties en economische vraagstukken, zoals het ondersteunen van ondernemers en het ontwikkelen van beleid. Daarnaast werken we aan ruimtelijke ontwikkeling en vastgoedzaken, zoals grondverwerving en verkoop.

Over Dantumadiel

Dantumadiel is een plattelandsgemeente in het noordoosten van Fryslân, met 19.000 eigenzinnige, authentieke inwoners en 11 kernen. Onze gemeente kenmerkt zich door weidse vergezichten en unieke natuur. Wij streven ernaar dat onze inwoners kunnen wonen in een omgeving waar ze gelukkig zijn. Samen met onze inwoners en ondernemers bouwen we aan een gemeente die dichtbij, toegankelijk en benaderbaar is.

Over de organisatie

Dantumadiel is een compacte organisatie met korte lijntjes en veel samenwerking tussen collega’s van verschillende teams. Je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid en werkt aan afwisselende projecten. We trekken op met collega-gemeenten, provincie en andere partijen om onze ambities waar te maken. En vooral: we kijken naar elkaar om en kunnen op elkaar rekenen. Wij geloven in de kracht en het talent van onze vakmensen, van jonge starters tot door de wol geverfde professionals. We willen jong talent met nieuwe ideeën en frisse blikken de ruimte geven om zich te ontwikkelen tot stevige professionals. Als een jonge, ambitieuze organisatie die stappen wil maken, bieden we volop ruimte om te ontdekken, je te ontwikkelen en anderen te coachen in hun ontwikkeling.

Gespreksinformatie

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2025 tot en met 30 november 2025 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel drie keer met maximaal 3 maanden worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

uren: 16

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur