Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Dantumadiel
Logo van Gemeente Dantumadiel

Integratiecoach Statushouders

Hynsteblom 4, 9104 BR Damwâld, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

12 mei 2025

Einddatum:

12 jul 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

2 mei 2025
Opdracht tarief € 60,00Opdracht uren 24

Omschrijving van de opdracht

Jij gaat:

  • als integratiecoach de statushouders begeleiden bij hun start in de gemeenten;

  • samen met hen werken aan het bevorderen van de zelfredzaamheid en het wegwijs worden in de samenleving;

  • nauw samenwerken met de consulenten nieuwkomers en de collega’s van Dokwurk;

  • hulp bieden bij de verhuizing van het AZC naar de woning in de gemeente;

  • wekelijkse maatschappelijke begeleiding aanbieden voor de duur van 1 jaar gericht naar zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden;

  • een inloopspreekuur aanbieden voor de statushouders die na het 1e jaar begeleiding nog af en toe ondersteuning nodig hebben bij vragen;

  • begeleiding aanbieden naar het bevorderen van de financiële zelfredzaamheid;

  • de voortgang bewaken en onderhoudt contacten;

Jij hebt:

  • een MBO opleiding;

  • affiniteit met de doelgroep;

  • de volgende competenties: communicatieve vaardigheden, resultaatgericht, klantgericht, betrokken, motiverend, zelfstandig;

  • een rijbewijs en eigen vervoer;

  • en signalerende rol en verwijst indien nodig door naar de daarvoor aangewezen betrokken collega/samenwerkingspartner en je kunt omgaan met weerstand

Dit is je team:
Als Integratiecoach statushouders maak je deel uit van het team ‘Beleid Sociaal Domein’. Dit team richt zich op het sociaal domein en op het brede terrein van leefbaarheid.

Sinds enkele maanden hebben we op het gebied van integratiecoaching een samenwerking met gemeente Noardeast-Fryslân en Dokwurk. Je werkplek is op de locatie van Dokwurk in Dokkum.

Over Dantumadiel

Verantwoordelijkheden
Zie bij opdrachtomschrijving

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 12 mei tot en met 12 juli voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel 2 maal met maximaal 2 maanden worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  • Aantoonbare werkervaring met de doelgroep

Wensen

  • Mate van affiniteit met de doelgroep statushouders (70%)

  • Mate van ervaring met begeleiden naar zelfredzaamheid (30%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.