Logo van Gemeente Dantumadiel
Logo van Gemeente Dantumadiel

Senior adviseur maatschappelijk vastgoed

Hynsteblom 4, 9104 BR Damwâld, Nederland

Sluit over 30 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als Senior adviseur maatschappelijk vastgoed maak je deel uit van het team ‘Beleid Sociaal Domein’. Dit team richt zich op het brede terrein van zorg en leefbaarheid.

Maatschappelijk vastgoed is een van de taken van dit team. Dit gaat om het beleidsontwikkeling en -uitvoering van vastgoed op het gebied van onder andere sportaccommodaties, dorpshuizen en onderwijs. 

Beleid wordt ontwikkeld voor zorg en sociaal domein. Bij leefbaarheid bevorderen we sport en beweging, onderwijs, kunst en cultuur, jeugd- en jongerenwerk en welzijn. 

Binnen zorg ontwikkelen we beleid voor de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO), de Participatiewet, jeugdzorg, laaggeletterdheid, inburgering, armoedebeleid, schuldhulpverlening, publieke gezondheid en de visie op zorg, evenals het welzijn van ouderen en ondersteuning van mantelzorg. Binnen dit team valt ook het behandelen (afhandelen)van subsidieaanvragen, de opvang van vluchtelingen en Oekraïners en de dorpencoördinatie.

Samen werken we aan een sterkere, gezondere en welvarendere gemeenschap. Als lid van ons team krijg je de kans om

een belangrijke bijdrage te leveren aan het verbeteren van het leven van onze inwoners en de ontwikkeling van onze gemeente als geheel.

Werkzaamheden:

  • Als senior adviseur maatschappelijk vastgoed een actieve rol spelen op dit brede beleidsterrein in ons team, waaronder het adviseren op beleid maatschappelijk vastgoed, het deelnemen aan projecten, o.a. MFC Feanwâlden, en activiteiten op dit gebied;

  • Activiteiten, projecten en beleidsontwikkelingen afstemmen op andere (beleids-) ontwikkelingen binnen het team Beleid Sociaal Domein;

  • Indien nodig een coördinerende rol op je nemen in bovenstaande zaken voor het team;

  • Hierbij nauw samenwerken met accountmanager sportaccommodaties (die ook het beleid onderwijshuisvesting als taak heeft).

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  • HBO werk- en denkniveau;

  • Ruime expertise en ervaring met projecten en beleidsontwikkeling/-uitvoering maatschappelijk vastgoed bij een gemeente.

  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden en politieke sensitiviteit.

  • Een positieve en empathische houding.

  • Het vermogen om oplossingsgericht te denken en handelen.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 60 %
Gewicht van prijs: 40 %

Wensen

  • Je hebt meerdere jaren ervaring met coördinerende taken bij complexe integrale processen en projecten op de diverse terreinen van maatschappelijk vastgoed.
    Gewicht: 50 %

  • Je hebt meerdere jaren ervaring met het afstemmen van activiteiten, projecten en beleidsontwikkelingen maatschappelijk vastgoed op andere (beleids-)ontwikkelingen binnen een team beleid sociaal domein.
    Gewicht: 30 %

  • Passieve kennis van de Friese taal
    Gewicht: 20 %

Competenties

  • Kennis en ervaring op het terrein van maatschappelijk vastgoed in een gemeente.

  • Goed inzicht in complexe integrale processen en projecten op het terrein van maatschappelijk vastgoed.

  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden en politieke sensitiviteit.

  • Een passieve kennis van de Friese taal.

  • Een positieve en empathische houding.

  • Het vermogen om zelfstandig en oplossingsgericht te denken en handelen.

Organisatie en team

Over de organisatie

Dantumadiel is een compacte organisatie met korte lijntjes en veel samenwerking tussen collega’s van verschillende teams. Je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid en werkt aan afwisselende projecten. We trekken op met collega-gemeenten, provincie en andere partijen om onze ambities waar te maken. En vooral: we kijken naar elkaar om en kunnen op elkaar rekenen. Wij geloven in de kracht en het talent van onze vakmensen, van jonge starters tot door de wol geverfde professionals. We willen jong talent met nieuwe ideeën en frisse blikken de ruimte geven om zich te ontwikkelen tot stevige professionals. Als een jonge, ambitieuze organisatie die stappen wil maken, bieden we volop ruimte om te ontdekken, je te ontwikkelen en anderen te coachen in hun ontwikkeling.

Over Dantumadiel

Dantumadiel is een plattelandsgemeente in het noordoosten van Fryslân, met 19.000 eigenzinnige, authentieke inwoners en 11 kernen. Onze gemeente kenmerkt zich door weidse vergezichten en unieke natuur. Wij streven ernaar dat onze inwoners kunnen wonen in een omgeving waar ze gelukkig zijn. Samen met onze inwoners en ondernemers bouwen we aan een gemeente die dichtbij, toegankelijk en benaderbaar is.

Gespreksinformatie

Als Inschrijver in de top is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 2 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 19 januari tot en met 31 december 2026 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd, maximaal 2x en maximaal 6 maanden.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr