Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Bestuurssecretaresse

Gemeente Culemborg

Ridderstraat 250, 4100 AC Culemborg, Nederland

Sluit over 5 dagen
75 24

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

28 nov 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

6 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Vanwege een vacature en ziekte zoeken we per direct een tijdelijke, ervaren (bestuurs)secretaresse om het team bestuurs- en directiesecretariaat voor in eerste instantie 3 maanden te versterken.

Je verricht secretariële werkzaamheden voor het college en de directie. Je ontvangt gasten, beheert de  agenda van één van de wethouders. En ondersteunt de directiesecretaresses bij hun werk voor de directie en organisatie. Je bent allround inzetbaar en kan snel schakelen tussen werkzaamheden zoals agendabeheer, notuleren, afhandelen van facturen en regelwerkzaamheden. 

Je vindt het heerlijk om de spil te zijn tussen college, directie en de ambtelijke organisatie. Je sluist efficiënt informatie door naar de juiste personen en bewaakt termijnen en planningen. Binnenkomende vragen kun je snel filteren en in de juiste route brengen of wegzetten.

Je hebt veelvuldig contact met collega’s, inwoners en organisaties en weet daarbij steeds de juiste toon te vinden. Inlevingsvermogen en gevoel voor politieke verhoudingen zijn  daarbij van groot belang.
Met jouw praktische instelling, een gezonde dosis relativeringsvermogen en flexibiliteit zorg jij samen met twee collega’s dat het bestuurssecretariaat uitstekend functioneert. Uitdagingen ga jij daarbij niet uit de weg.

Eisen

  • Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie als (bestuurs)secretaresse;
    25p

  • MBO+ opleiding secretaresse / office management;
    20p

  • Goede digitale vaardigheden:
    20p

    • Ervaring met o.a. Microsoft 365;

    • Key2Financiën;

    • iBabs;

    • Djuma;

Wensen en competenties

Wensen

  • Tijdens een verificatiegesprek worden getoetst op:

    Voornoemde criteria, de competenties en advies- en communicatievaardigheden worden getoetst in een met de kandidaat te voeren gesprek;
    20p

  • Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    100p

Competenties

15p

  • Een proactieve, zelfstandige en nauwkeurige werkhouding;

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en discretie;

  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden;

  • Een empathische en sociale houding met oog voor het teamgevoel.

Organisatie en team

Jouw Team

Je voert je werkzaamheden uit binnen Team Advies. Dit team bestaat uit in totaal 21 professionals vanuit verschillende clusters, te weten communicatie, bestuursondersteuning, P&O, privacy, participatie, inkoop, bestuurs- en directiesecretariaat en bedrijfsvoering. Je krijgt leuke collegas in een gemotiveerd en ambitieus team, waar veel ruimte is om te leren en te ontwikkelen. Je werkt nauw samen met twee bestuurssecretaresses en twee directiesecretaresses in het cluster secretariaat. Je deelt in het cluster niet alleen je professie met elkaar, maar bent er ook om elkaar te ondersteunen en te vervangen.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Mogelijkheid tot verlenging van maximaal nog 3 maanden.

Werkdagen
De wens is om aanwezig te zijn op maandag, woensdag en donderdag.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur