Omgevingsjurist

Singelpark 1, 3984 NC Odijk, Nederland

Sluit over 5 dagen
100 24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

24 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Jurist Omgevingsrecht geef je juridisch gevolg aan handhavingsprocedures voortvloeiende uit het omgevingsrecht en bestuursrechtelijke en privaatrechtelijke aangelegenheden.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en nadeelcompensatiebesluiten.

  • Je treedt op als intern adviseur op het terrein van omgevingsrecht en je ondersteunt het omgevingsteam bij juridische vraagstukken binnen het omgevingsrecht.

  • Je begeleidt en coacht nieuwe medewerkers.

Kandidaat omschrijving

  • Je bent een prettige gesprekspartner voor zowel externe als interne partners en draagt op een constructieve wijze bij aan een oplossing van de situatie.

  • De Jurist Omgevingsrecht is  succesvol als deze  kort en krachtig communiceert, informeert en verantwoording aflegt, bestuurlijke sensitiviteit bezit, actoren meeneemt in het verhaal en problemen proactief opvangt en oplost.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in juridische richting;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als jurist Omgevingsrecht, Omgevingsvergunningen binnen een gemeente;
  • Kandidaat is bereid om minimaal 1 dag per week op kantoor in Bunnik aanwezig te zijn. Overige uren flexibel inzetbaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met Mozard als systeem voor beheersing vergunningenproces (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring als jurist Omgevingsrecht bij een kleine gemeente (minder dan 25.000 inwoners) (40 punten);

    • Minder dan 1 jaar of geen aantoonbare werkervaring (0 punten).

    • 1 jaar aantoonbare werkervaring (10 punten);

    • 2 jaar aantoonbare werkervaring (20 punten);

    • 3 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten);

    • 4 of meer jaar aantoonbare werkervaring (40 punten).

  • Uurtarief maximaal €100,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werk verkeer en fee. (30 punten)

Competenties

  • Je bent klant-, resultaat- en kwaliteitsgericht;

  • Je bent accuraat;

  • Je bent sociaal- en communicatief vaardig, zowel mondeling, als schriftelijk;

  • Je bent creatief in het vinden van oplossingen en past dit ook toe;

  • Je denkt en werkt in oplossingen en/of mogelijkheden;

  • Je kan goed zelfstandig werken, maar je bent daarnaast ook een netwerker, zowel binnen de organisatie als daarbuiten, ofwel je bent in staat verbindingen te leggen;

  • Je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief en werkt graag samen;

  • Je bent besluitvaardig, je stelt prioriteiten en je werkt gestructureerd;

  • Je bent integer en bereid een integriteitsverklaring te ondertekenen.

Organisatie en team

Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik bouwen voor elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.

Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 9 oktober van 14.30 uur tot 17.00 uur.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr, dagen in afstemming met opdrachtgever
Is hybride werken mogelijk:  ja

Overige informatie
De aanbestedende dienst kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Bunnik mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Bunnik. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur