Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectmanager

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 11 dagen
235 24 Noord-Brabant

Begindatum:

13 okt 2025

Einddatum:

12 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

19 sept 2025

Omschrijving

Introductie

De gemeente Breda beheert een omvangrijke portefeuille maatschappelijk vastgoed. Voor het deelgebied buitensportaccommodaties is behoefte aan tijdelijke versterking om erfpacht- en opstalovereenkomsten te vernieuwen. De opdracht richt zich op het realiseren van deze overeenkomsten met sportverenigingen die gebruik maken van gemeentelijke gronden en opstallen.

De opdracht

De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het opstellen, afstemmen en afsluiten van vernieuwde erfpacht- en opstalovereenkomsten voor 12 buitensportcomplexen van de gemeente Breda. De opdrachtnemer werkt zelfstandig binnen vastgestelde kaders en randvoorwaarden, stemt af met betrokken sportverenigingen en interne stakeholders, en zorgt voor correcte verwerking van afspraken in de gemeentelijke systemen. De opdracht draagt bij aan het op orde brengen van de exploitatie van het maatschappelijk vastgoed.

Werkzaamheden

De opdracht kent de volgende kernactiviteiten:

  • Analyse van bestaande situatie en beschikbare standaarddocumenten.
  • Opstellen van maatwerkovereenkomsten per sportcomplex.
  • Afstemming met sportverenigingen over inhoud en verantwoordelijkheden.
  • Begeleiden van het interne besluitvormingsproces.
  • Afronden en ondertekenen van 12 overeenkomsten.
  • Verwerken van afspraken in gemeentelijke systemen in samenwerking met collega's van VGB.

Planning

Het totaal van nieuwe overeenkomsten moeten in de opdrachtperiode worden afgerond. Door de aard en omvang van de sportcomplexen is het van belang de volgende fasering aan te houden waarbij bewust de namen van betrokken verenigingen niet worden genoemd;

Voorbereiding

  1. Afronding voorwerk, vaststellen van documentent set in afstemming met de Vastgoedmanager voor november 2025 gereed.
  2. Afronding reeds opgestart project met rugbyclub - eind 2025 dienst er een getekende overeenkomst te liggen.

Pilot afronden

  1. Opstart en afronding van de pilot met 1 voetbalvereniging, eind januari 2026 dient er een getekende overeenkomst te liggen.

Planvorming

  1. parallel aan bovenstaande wordt verwacht dat de professional de overige verenigingen in de periode tussen aanvang opdracht en eind 2025 spreekt en voorbereid op de komende gesprekken. Deze taak in afstemming met de Vastgoedmanager.

Uitvoering en oplevering

  1. Tussen januari 2025 en einde opdracht dient op basis van een door de professional op te stellen planning, voor alle resterende complexen een overeenkomst te worden afgesloten.

Eindresultaat

Twaalf vernieuwde, ondertekende erfpacht- en opstalovereenkomsten met buitensportverenigingen, inclusief correcte verwerking van afspraken in de gemeentelijke systemen.

Eisen

  • Afgeronde hbo- of wo-opleiding in assetmanagement of makelaardij.
  • Aantoonbare aanvullende opleiding op juridisch gebied/rechten.
  • Minimaal 8 jaar ervaring met vastgoedbeheer en bijbehorende processen (zoals MJOP's, NEN, (huur)overeenkomsten).
  • Aantoonbare ervaring met het opstellen en afsluiten van opstal- en erfpachtovereenkomsten met / bij maatschappelijke (buiten-)sportaccomodaties.
  • Minimaal 4 jaar ervaring binnen het publieke domein.
  • Bereid om voor directe en fysieke contacten met verenigingen en als het werk daar om vraagt naar de locaties in Breda te komen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 4 jaar ervaring binnen het publieke domein, bij voorkeur bij een middelgrote of grote gemeente.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden.

Competenties

  • Je bent communicatief sterk, beschikt over overtuigingskracht en onderhandelingsvaardigheden.
  • Je kunt goed omgaan met verschillende belangen en optreden als mediator waar nodig.
  • Je werkt zelfstandig en resultaatgericht binnen een teamcontext.

Organisatie en team

Wie zijn wij

Het team Vastgoedbeheer van de gemeente Breda bestaat uit circa 30 collega's, verdeeld over expertgroepen. De vastgoedmanager is verantwoordelijk voor de exploitatie van objecten. Technisch vastgoedmanagers zorgen voor instandhouding, portefeuillemanagers voor toekomstplannen. Daarnaast zijn er ondersteuners, projectleiders en staffunctionarissen. De afdeling werkt aan de doorontwikkeling naar vastgoedregisseur en een toekomstbestendige vastgoedportefeuille.

Gespreksinformatie

De persoonlijke gesprekken zullen plaats vinden tussen 2 en 9 okt.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Governance en samenwerking

Opdrachtgever: Afdelingshoofd Vastgoedbeheer
Afstemming vindt plaats met de Vastgoedmanager buitensport, ook werkzaam voor VGB.
Rapportage: Per kwartaal lever je een projectupdate.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur