Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Klantmanager

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

22 sept 2025

Einddatum:

22 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Schuldhulpverlener voor ondernemersWil jij ondernemers met financiele problemen echt verder helpen en bijdragen aan de 'uitbouw' van een toekomstbestendige schuldhulpverlening? Kom dan ons team KBFID versterken en geef samen met ons vorm aan een vernieuwende aanpak voor ondernemers in Breda.

Intro:Als schuldhulpverlener voor ondernemers speel jij een sleutelrol in de verdere uitbouw en professionalisering van onze schuldhulpverlening binnen de Gemeente Breda. Je helpt ondernemers met financiele problemen niet alleen met deskundig advies, maar draagt ook actief bij aan het ontwikkelen van een toegankelijke en toekomstgerichte dienstverlening.

Je werkt binnen team KBFID (Kredietbank en Financiele Informatie en Diensten), een multidisciplinair team van circa 20 collegas met expertises zoals budgetbeheer, kredietadvies, debiteurenbeheer, financiele administratie, bewindvoering, Financy (financieel expertisecentrum), en het (SSO) servicepunt voor starters en ondernemers.Samen bouwen we aan een vernieuwde aanpak waarin maatwerk, ondernemerschap en financiele veerkracht centraal staan. Jouw visie, ideeen en initiatief zijn hierin van grote waarde.

Wat ga je doen?

Je speelt een actieve rol in de 'uitbouw' en verdere professionalisering van onze schuldhulpverlening voor ondernemers en toetst ook onze huidige basisinrichting schuldhulpverlening voor ondernemers.

Je brengt niet alleen je kennis in, maar ook je ideeen en inzichten om onze aanpak te versterken.

Je analyseert samen met de ondernemer de financiele situatie, inclusief schulden, inkomsten en uitgaven.

Je adviseert over oplossingen en begeleidt ondernemers bij het verbeteren van hun financiele situatie.

Je stelt plannen van aanpak op voor het aflossen van schulden, inclusief betalingsregelingen en herstructurering.

Je onderhandelt met schuldeisers om tot werkbare afspraken te komen en juridische stappen en (verdere) incassomaatregelen te voorkomen.

Je doet betalings- of saneringsvoorstellen.

Je ondersteunt ondernemers bij het op orde brengen van hun financiele administratie.

Je geeft voorlichting en advies om toekomstige schulden te voorkomen en biedt nazorg om de voortgang te monitoren.

Op te leveren resultaat

is een volledig getoetst en doorlopen traject van schuldhulpverlening voor ondernemers van A tot en met Z, binnen een gestelde periode van de opdracht.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo of wo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring bij de schuldhulpverlening met ondernemers
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het saneren van ondernemers met schulden. Het niet uitbesteden maar het zelf hebben gedaan.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring als ondernemer en spreekt de taal van ondernemers.
  • Je bent accuraat, stressbestendig, empathisch en hebt sterk cijfermatig inzicht.
  • Je kunt balansen lezen en hebt kennis van belastingaangiften.
  • Je hebt kennis van het insolventierecht.
  • Je hebt inlevingsvermogen, schakelt snel en behoudt de regie in complexe situaties.
  • Je beschikt over WFT Basis of bent bereid dit op korte termijn te behalen.
  • Je neemt eigenaarschap, denkt vooruit, toont initiatief en weet partijen te verbinden.
  • Je hebt aantoonbare kennis in het coachen en het overdragen van kennis over schuldhulpverleners voor ondernemers aan collegas.

Wensen en competenties

Wensen

  • ( pre)

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

Wie zijn wij?Team KBFID is een dynamisch en multidisciplinair team dat ondernemers ondersteunt bij financiele vraagstukken. We zetten ons in om schuldhulpverlening voor ondernemers toegankelijk, effectief en toekomstgericht te maken. Jij krijgt de kans om niet alleen een belangrijke bijdrage te leveren, maar ook om met jouw kennis en ideeen mee te bouwen aan de fundamenten van deze dienstverlening. We waarderen eigen initiatief en stimuleren een cultuur van samenwerken, leren en verbeteren.

Lees meer over de Gemeente Breda

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

uren:36,tarief:

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur